آیا سیستم عامل Fuchsia جایگزین اندروید می‎شود؟ - تکفارس 
آیا سیستم عامل Fuchsia جایگزین اندروید می‎شود؟ - تکفارس 
آیا سیستم عامل Fuchsia جایگزین اندروید می‎شود؟ - تکفارس 

آیا سیستم عامل Fuchsia جایگزین اندروید می‎شود؟

پوریا اسدی
۱ مرداد ۱۳۹۷ - 15:00
آیا سیستم عامل Fuchsia جایگزین اندروید می‎شود؟ - تکفارس 

ما قبلا گزارش کرده بودیم که گوگل در حال کار بر روی یک سیستم عامل جدید به نام Fuchsia OS است که به عنوان جانشین اندروید شناخته می‌شود.

گزارش اخیر بلومبرگ نشان می‌دهد مهندسانی که بر روی این پروژه کار می‌کنند، قصد دارند سیستم عامل جدید خود را در دستگاه‌های کنترل شونده توسط صوت مانند اسپیکرهای هوشمند توسعه دهند و به تدریج آن را روی دستگاه‌های دیگر از جمله لپ تاپ‌ها و تلفن‌های همراه اجرا کنند. این تغییرات ممکن است تا چند سال آینده رخ دهد.

سیستم عامل Fuchsia برای غلبه بر چالش‌هایی بوده که اندروید با آن روبرو است و بیشتر با دستگاه‌های کنترل شونده با صوت همخوانی دارد. این سیستم عامل ظاهر و حس یکسانی را در همه‌ی دستگاه‌ها خواهد داشت.

با توجه به اینکه اندروید برای اکثر قابلیت‌هایش بر شرکای سخت افزاری متکی است، شناخته شدن به عنوان سیستم عامل غالب برای همراهی با تغییرات تکنولوژی هوش مصنوعی مشکل است.

پیشرفت در Fuchsia OS تا کنون

گوگل کار بر روی  Fuchsia OS، یک سیستم عامل منبع باز را در سال ۲۰۱۶ با یک تیم متشکل از تنها ۱۰۰ مهندس آغاز کرد. در همان سال، گوگل به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه داد تا به کدهای این سیستم عامل در حال توسعه، دسترسی داشته باشند.

در سال ۲۰۱۷، دیوید برک، معاون مهندسی اندروید در گوگل،  Fuchsia OS را به طور رسمی‌تایید نمود و گفت که این یک پروژه آزمایشی در مراحل اولیه است. لوگوی سیستم عامل در همان سال تغییر یافت. گوگل همچنین رابط کاربری Fuchsia Armadillo را منتشر کرد.

در حال حاضر، بلومبرگ اظهار می‌کند که مهندسانی که در حال کار بر روی این پروژه هستند، برنامه‌ی بزرگ‌تری برای این سیستم عامل دارند. به گفته‌ی مهندسانی که نخواستند هویتشان فاش شود، این پروژه می‌تواند به تدریج جایگزین اندروید شود.

آیا سیستم عامل Fuchsia جایگزین اندروید می‌شود؟

این گفته به همان اندازه که به نظر می‌رسد، ساده نیست. اندروید در ۸۰٪ از گوشی‌های هوشمند سراسر جهان در حال اجرا است. با این حال، با توجه به جریمه‌ی اخیر ۵ میلیارد دلاری گوگل برای سوءاستفاده از تسلط آن در اندروید، گوگل باید تلاش کند تا چیزی را توسعه دهد که به تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند وابسته نباشد.

گوگل هر گونه برنامه‌ای برای Fuchsia را رد می‌کند

پس از آنکه بلومبرگ گزارش داد که مهندسان قصد دارند سیستم عامل Fuchsia را در پنج سال آینده جایگزین اندروید کنند، گوگل به CNET گفت که هیچ نقشه ای برای Fuchsia وجود ندارد و این تنها “یکی از پروژه‌های متن باز آزمایشی است”.

در حال حاضر Fuchsia OS چیزی بیش از یک پروژه منبع باز نیست که در مرحله توسعه قرار دارد. در مورد ویژگی‌های امنیتی Fuchsia OS و چگونگی آن باید در دستگاه‌های مختلف به کار گرفته شود.

جالب است بدانیم که چه اتفاقی در آینده برای این پروژه خواهد افتاد و با توجه به انتقادات روزافزون به قدرت گوگل بر روی اندروید، آیا Fuchsia OS می‌تواند جایگزین آندروید در پنج سال آینده شود؟

شما در مورد این احتمال جایگزینی اندروید چه فکر می‌کنید؟ آیا امکان دارد؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید