مشخصات Kirin 980 لو رفت - تکفارس 
مشخصات Kirin 980 لو رفت - تکفارس 

مشخصات Kirin 980 لو رفت

دانیال بالِدی
۱ مرداد ۱۳۹۷ - 13:30
مشخصات Kirin 980 لو رفت - تکفارس 

شرکت هوآوی در سال گذشته، در نمایشگاه IFA 2017، از پردازنده‌ی Kirin 970 رونمایی کرد و قصد دارد در نمایشگاه امسال‌ هم از نسخه‌ی جدیدتر این پردازنده، به نام Kirin 980، رونمایی کند. از این پردازنده، همانند نسخه‌ی قبلی، معمولا در پرچمدارهای این شرکت استفاده خواهد شد. هم‌اکنون و در روزهای نزدیک به شروع نمایشگاه، اطلاعاتی از این پردازنده‌ی جدید لو رفت.

با توجه به اطلاعات لو رفته، حداکثر سرعت این پردازنده به ۲٫۸GHz، برای ۴ هسسته‌ی Cortex-A77 می‌رسد. از این ۴ هسته برای کارهای اصلی استفاده می‌شود و برای اطمینان بیش‌تر ۴ هسته‌ی Cortex-A55 نیز در کنار آن‌ها قرار گرفتنه‌اند.

Kirin 980 از معماری ۷ نانومتری FinFeT  شرکت TSMC استفاده می‌کند. قبل از این نیز شایعات ذکر کرده بودن که که این پردازنده از آخرین نسخه‌ی هوش‌مصنوعی از Cambricorn استفاده می‌کند که انتظار می‌رود NPU قابل انعطاف‌تری به ارمغان آورد و توان محاسباتی را به ۵تریلیون در وات افزایش دهد.

هم‌چنین پیش‌بینی می‌شود که گرافیک این پردازنده ساخت شرکت HiSilicon باشد (HiSilicon در اصل یکی از شرکت‌های تابعه‌ی هوآوی است). گفته می‌شود که گرافیک جدید HiSilicon نسبت به گرافیک Adreno 630، که در  Snapdragon 845 از شرکت Qualcomm استفاده می‌شود، یک و نیم برابر سریع‌تر است.

انتظار می‌رود که Huawei Mate 20 و Huawei Mate 20 pro اولین گوشی‌هایی باشند که از Kirin 980 ىر أن‌ها استفاىه می‌شود. احتمالا در ۴ ماه آخر ۲۰۱۸ از این گوشی‌ها رونمایی خواهد شد. در بنچمارک AnTuTu که مدتی پیش لو رفت، قدرت Huawei Mate 20 امتیاز شگفت‌انگیزی را نشان می‌داد که حدود ۱٫۴ برابر قوی‌تر از Galaxy S9+ سامسوگ بود.

لطفا نظر خود را در رابطه با این مطلب و پردازنده‌ی جدید با نا به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید