بررسی Samsung Galaxy Tab 3 8-inch - تکفارس 
بررسی Samsung Galaxy Tab 3 8-inch - تکفارس 

بررسی Samsung Galaxy Tab 3 8-inch

امین حسین پور
۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - 09:54
بررسی Samsung Galaxy Tab 3 8-inch - تکفارس 

نسل سوم Galaxy Tab شامل سه عضو با اندازه های متفاوت می باشد که Galaxy Tab 3 8-inch فرزند وسط این خانواده به شمار می رود. Galaxy Tab 3 8-inch دارای سیستم عامل اندروید ۴.۲.۲، صفحه نمایش ۸ اینچی، پردازنده دو هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی، یک و نیم گیگابایت رم و دوربین ۵ مگاپیکسلی می باشد.

Samsung-Galaxy-Tab-3.8-inch-Review-009

طراحی Galaxy Tab 3 8-inch مشابه طراحی Galaxy Note 8 و دیگر اعضای خانواده اش می باشد. همانند بسیاری از محصولات سامسونگ، این تبلت نیز از پلاستیک براق ساخته شده است. Galaxy Tab 3 8-inch باریک و سبک وزن بوده و با یک دست می توان آن را به راحتی نگه داشت. در قسمت پایینی تبلت کلید Home در وسط و در اطراف آن نیز کلیدهای خازنی منو و بازگشت قرار دارند.

Galaxy Tab 3 8-inch دارای صفحه نمایش ۸ اینچی LCD و رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل می باشد که تراکم پیکسلی ۱۸۴ppi را به وجود می آورد. تراکم پیکسلی پایین سبب می شود که بتوان پیکسل ها را دید که توی ذوق می زند. رنگ ها در این صفحه نمایش به نوعی می توان گفت خنثی هستند ولی کاربرانی که بیشتر به رنگ های vivid عادت دارند می توانند از منوی تنظیمات حالت صفحه نمایش را تغییر دهند. همچنین سامسونگ قابلیتی را در Galaxy Tab 3 8-inch قرار داده که رنگ ها را با توجه به آن چه که در حال نمایش است تنظیم می کند. به علاوه Reading Mode نیز در برخی برنامه ها وجود دارد که باعث آسان تر خوانده شدن متن می شود. روشنایی صفحه نمایش در حد متوسط است ولی اثرات انگشت به آسانی روی صفحه باقی می مانند و همین موضوع خوانایی صفحه نمایش در زیر نور آفتاب را مشکل می کند.

Samsung-Galaxy-Tab-3.8-inch-Review-012

Galaxy Tab 3 8-inch از سیستم عامل اندروید ۴.۲.۲ استفاده می کند که با رایط کاربری TouchWiz Nature UX آراسته شده است که علاوه بر اینکه زیباست کاربردی هم می باشد. سامسونگ قابلیت Smart Stay که از به حالت stand by رفتن در هنگام استفاده جلوگیری می کند را در این تبلت قرار داده است. Multi Windows Mode نیز وجود دارد که اجازه می دهد بتوان از برنامه ها به صورت side by side استفاده کرد. برنامه های اختصاصی سامسونگ نیز همانند S Translator، S Travel و Group Play نیز از پیش نصب شده اند.

Samsung-Galaxy-Tab-3.8-inch-Review-014-UI

Galaxy Tab 3 8-inch از چیپ Exynos 4212، پردازنده دو هسته ای ۱.۵ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali 400 و ۱.۵ گیگابایت رم بهره می برد که آن را در رده تبلت های متوسط قرار می دهد. عملکرد این تبلت در کل خوب است و مشکلی در اجرای بازی های سنگین ندارد.

این Galaxy Tab در دو نسخه ۸ و ۱۶ گیگابایتی عرضه می شود و امکان افزایش حافظه ذخیره سازی از طریق درگاه SD نیز وجود دارد. همچنین یک نسخه فقط دارای wifi برای برقراری ارتباط با اینترنت خواهد بود و نسخه دیگر از ۳G و ۴G نیز پشتیبانی خواهد کرد.

همانظور که قبلا هم اشاره کردیم این تبلت رده متوسط سامسونگی از دوربینی ۵ مگاپیکسلی در قسمت پشتی و یک دوربین ۱.۳ مگاپیکسلی در قسمت جلو بهره می برد. دوربین پشتی تونایی فیلم برداری با کیفیت ۷۲۰p را دارا می باشد ولی فاقد فلش می باشد، پس برای عکاسی در محیط های تاریک نباید روی آن حساب باز کنید. کفیت عکس های گرفته شده هم خوب می باشد و دارای رنگ بندی و میزان جزئیات خوبی می باشند.  در زیر می توانید نمونه ای از عکس گرفته شده با این گالاکسی تب را مشاهده کنید (برای مشاهده کیفیت اصلی روی آن کلیک کنید).

Samsung-Galaxy-Tab-3-8-inch-Sample-Images

Galaxy Tab 3 8-inch دارای دو اسپیکر می باشد که بلندی صدایی خوبی دارند ولی با افزایش صدا تا آخر، کیفیت صدا کاهش می یابد. سامسونگ از پخش کننده موسیقی خود در این تبلت استفاده کرده که دارای امکانات مناسبی می باشد. ویدئو پلیر نیز از فرمت های زیادی پشتیبانی می کند و شما می توانید ویدئو های ۱۰۸۰p را به آسانی روی آن پخش کنید.

Galaxy Tab 3 8-inch از یک باتری ۴۴۵۰ میلی آمپری استفاده می کند که قابل تعویض توسط کاربر نیست و در حدود ۸ ساعت پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود.

در آخر باید بگوییم که اگر به دنبال یک تبلت خوش قیمت، سبک، باریک و نسبتا قدرتمند هستید این تبلت سامسونگی می تواند انتخاب خوبی باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.