بازگشت دوباره ی گوگل گلس - تکفارس 
بازگشت دوباره ی گوگل گلس - تکفارس 

بازگشت دوباره ی گوگل گلس

پوریا اسدی
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - 09:30
بازگشت دوباره ی گوگل گلس - تکفارس 

جنیفر بنت، مدیر فنی شرکت گوگل، اعلام کرد که عینک گوگل بازگشته است. اما به جای این که هدست عجیبی باشد که فرد بتواند به طور مخفیانه زندگی روزمره خود را ضبط نماید، این ابزار به سمت برنامه‌های صنعتی تمایل پیدا کرده است. طبق گفته WIRED، محیط کارخانه جایی است که افراد نیاز دارند تا  از کمک‌های بدون نیاز به دست فرد، استفاده کنند.

اگر شما در میان افرادی هستید که چندین سال پیش وقتی که گوگل تصمیم گرفت  فروش عینک خود را متوقف کند، خیالتان راحت شد، خبرهای خوب و بدی برای شما داریم. گوگل گلس در تابستان گذشته به عنوان ابزاری با “نسخه‌ی سازمانی” مجددا راه اندازی شده است. اگر متعجب هستید که چرا شما هنوز آن را در اختیار ندارید، احتمالا به این دلیل است که گوگل این ابزارها را برای کسب و کارها و نه افراد بازاریابی کرده است. و همچنین، چون شما در یک کارخانه کار نمی‌کنید، احتمالا دیگر مشتری آن ایده آل نیستید.

نسخه جدید Google Glass Enterprise Edition شامل یک برنامه توسط شرکت نرم افزاری اسرائیلی Plataine است که اساسا یک دستیار هوشمند را در هر هدست قرار می‌دهد. به این معنا که سیستم هوش مصنوعی می‌تواند با نمایش اطلاعات روی عینک یا صدای بلند به دستورات صوتی پاسخ دهد.

گوگل معتقد است که این ویژگی می‌تواند در مدیریت حجم کار، اسکن بارکد، آماده شدن برای پروژه‌ها و مطالعه‌ی توصیه‌نامه‌ها بدون نیاز به جابه جایی همیشگی لپ تاپ،  به کارکنان کمک کند.

شما ممکن است این احساس ناخوشایند هنگام عبوراز کنار فردی که عینک گوگل را به چشم زده را به یاد بیاورید، همان احساسی که  که آیا طرف مقابل ازشما فیلم گرفته یا شما را موضوع فناوری تشخیص چهره قرار داده است. خوب، این عنصر همچنان در نسخه سازمانی وجود دارد: مقاله WIRED اشاره کرد که کارفرمایان ممکن است از طریق عینک‌های جدید خود، بر کارکنان نظارت کنند. در حالی که این عمل ممکن است باعث افزایش بهره‌وری شود، می‌توان گفت قطعا روحیه را پایین می‌آورد، زیرا کارکنان از اینکه رئیس آنها در هر لحظه نظاره‌گر رفتارشان باشد، نگران خواهند شد. با این محصولات به نظر می‌رسد که گوگل نمی‌تواند بدون اضافه کردن ذره ای از تکنولوژی پادآرمانشهری خود، محصولی را در اختیار افراد قرار دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید