با توپ Oddball درام بزنید! - تکفارس 
با توپ Oddball درام بزنید! - تکفارس 

با توپ Oddball درام بزنید!

مصطفی اسماعیلیان
۹ مرداد ۱۳۹۷ - 12:59
با توپ Oddball درام بزنید! - تکفارس 

امروزه تکنولوژی و موسیقی رابطه‌ی خوبی با هم برقرار کرده‌اند و روزبه‌روز شاهد ساخت ابزارهای گوناگونی در این صنعت هستیم. به تازگی کیک‌استارتر ابزار عجیب و جذابی را به اسم Oddball معرفی کرد. با تکفارس همراه باشید.

اگر بخواهیم Oddball را در یک جمله تعریف کنیم؛ یک ابزار درام (Drum) گِرد، کوچک و قابل پرتات است.

این ابزار در اصل ظاهری شبیه به توپ دارد و اطراف آن با حسگر و شتاب‌سنج‌هایی پوشانده شده است که میتواند در اثر فشار و ضربه، بیت‌های یک ابزار درام را تولید کند. هرچه این ضربه شدیدتر باشد، صدا نیز بلند‌تر خواهد بود. سپس صداهای تولید شده به وسیله‌ی بلوتوث به برنامه‌ای در گوشی هوشمند فرستاده می‌شوند که میتوانید با استفاده از قابلیت‌های نرم‌افزار، موسیقی خود را مدیریت کنید.

همچنین با انتخاب نوع بیت توپ و دستورالعمل‌هایی که برای آن در برنامه داده شده، قادر خواهید بود تا انواع صداها را تولید کنید و از آن‌ها لذت ببرید.

پاسکوال توترو، مدیر ارشد این شرکت گفت:

ایده‌ی اصلی ساخت Oddball این بود که میخواستیم جذابیت، زیبایی و در‌دسترس بودن موسیقی را به مردم نشان دهیم. نواختن موسیقی، تولید صدا و ساخت ریتم‌های متنوع، حس بسیار زیبایی است که تعداد کمی از مردم به آن دسترسی دارند زیرا شما برای تجربه‌ی این زیبایی، باید ابزار موسیقی را خریداری کنید و وقت زیادی برای یادگیری و تمرین آن‌ها صرف کنید. پس از خودمان پرسیدیم “چطور میتوانیم موسیقی را تبدیل به ابزاری کاربر‌پسند و  جذاب کنیم تا هرکس قادر باشد به راحتی آن را تجربه کند؟” و این طور بود که ایده‌ی ساخت Oddball  به ذهن ما آمد. ظاهر توپ را انتخاب کردیم چون هرکسی میداند چطور باید آن را پرت کند و البته ماهیت فیزیکی توپ بسیار ریتمیک است.

با توپ Oddball درام بزنید! - تکفارس 

تجربه‌ی موسیقی با oddball

 

بخش دیگر این محصول، نرم‌افزاری است که در گوشی هوشمند نصب می‌شود. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا هنگام پرتاب توپ، موسیقی را شخصی سازی کنید، بیت‌های آن را تغییر دهید و یا افکت اضافه کنید. در آخر نیز میتوانید موسیقی ساخته شده را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.

حتی اگر کمی حرفه‌ای‌تر باشید، میتوانید با پرتاب هماهنگ چند توپ و اضافه کردن افکت‌های مناسب به هرکدام، موسیقی بسیار جذاب تری تولید کنید.

ناتان وب، یکی دیگر از مدیران Oddball گفت:

تصور کنید می‌خواهید در وقت آزاد خود یک ساز بزنید. بله! میتوانید از یک کیبرد MIDI قابل حمل استفاده کنید اما با Oddball، تمام بدن و محیط اطرافتان جزوی از خلاقیت شده و مطمئنا لذت بیشتری خواهید برد.

خوشبختانه این محصول هم اکنون در وب‌سایت Kickstarter قابل خریداری است و میتوانید با پرداخت ۷۷٫۵۰ دلار صاحب آن شوید.

نظر شما در مورد این توپ جذاب چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.