مشخصات فنی GTX 760 فاش شد - تکفارس 
مشخصات فنی GTX 760 فاش شد - تکفارس 

مشخصات فنی GTX 760 فاش شد

میلاد کرمانشاهی
۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - 19:36
مشخصات فنی GTX 760 فاش شد - تکفارس 

مشخصات فنی GTX 760 فاش شد

مدتی پیش تصویری از نرم افزار GPU-Z توسط یکی از کاربران انجمن وبسایت Chiphell رو شد که مشخصات فنی چیپست GK104 را در بردارد. مدتی قبل اعلام شده بود که شرکت NVIDIA در نظر دارد مدل های غیرمرجع کارت گرافیک GTX 760 را در هفته آینده وارد بازار کند.

انتظار می رفت GTX 760، مدل به روز شده GTX 670 باشد ولی در زمینه سخت افزار که چنین نیست. تصویر GPU-Z بالا دقیقا نشان می دهد که انویدیا تغییراتی روی چیپست جدید GK104-225 انجام داده است. یکی از تغییرات مهم این است که انویدیا با حذف یک واحد SMX تعداد هسته ها را (که در GTX 670 برابر با ۱۳۴۴ هسته بود) به ۱۱۵۲ هسته کاهش داده است. بقیه مشخصات فنی این کارت شامل ۳۲ واحد پردازش پیکسل و ۹۶ واحد پردازش بافت است که تعداد واحد های بافت نسبت به ۱۱۲ واحد کارت GTX 670 به طور چشم گیری کم شده است. با این حال فرکانس این کارت بیشتر از مدل های نسل قبل می باشد و نسبت GTX 660 Ti گام بزرگی در ارتقای کارایی محسوب می شود. حافظه ۲ گیگابایتی ۲۵۶-بیتی این کارت موجب پیروزی بی چون و چرای آن مقابل حافظه ۱۹۲-بیتی کارت GTX 660 Ti شده است.

مشخصات فنی GTX 760 فاش شد

شرکت انویدیا در باره این کارت اعلام کرد که بالا بودن فرکانس هسته GTX 760، حذف یک واحد SMX را جبران خواهد کرد. از حق نگذشته فرکانس GTX 760 واقعا بالاست و در حالت پایه روی ۱۰۷۲ مگاهرتز تنظیم شده است که با کمک GPU Boost 2.0 تا ۱۱۱۱ مگاهرتز تقویت می شود. این در حالی است که فرکانس پایه GTX 670 برابر با ۹۱۵ مگاهرتز بود و تا ۹۸۰ مگاهرتز تقویت می شد. در مبحث فرکانس حافظه، انویدیا به جز GTX 780، سایر کارت های GTX 700 را مجهز به فرکانس ۷ گیگاهرتز حافظه کرده است این در حالی است که فرکانس حافظه کارت GTX 670 برابر با ۶ گیگاهرتز بود و این امتیاز بزرگی محسوب می شود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که انویدیا بی گدار به آب نزده است و GTX 760 واقعا بالاتر از GTX 670 ظاهر خواهد شد (با قابلیت های سخت افزاری پایین تر ولی فرکانس بالاتر).

مشخصات فنی GTX 760 فاش شد

در زمینه خنک کنندگی انویدیا GTX 760 را به خنک کننده جذاب ولی نه چندان قدرتمند خود مجهز کرده است و سایر مدل های غیر مرجع نیز خنک کننده های خاص و بعضا گران قیمت خود را دارند. این خنک کننده دقیقا شبیه همان چیزی است که در مدل های GTX 770/670/660 Ti دیدیم. انودیدا هم چنین اعلام کرده که این کارت با پسوند Ti عرضه نخواهد شد و دلیل اصلی آن مشخص نشده است. GeForce GTX 760 در هفته جاری و با قیمت ۲۹۹ دلار بازار ها را به تسخیر خود درخواهد آورد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید