اطلاعاتی از “جزایر آتشفشانی AMD” به بیرون درز کرد - تکفارس 
اطلاعاتی از “جزایر آتشفشانی AMD” به بیرون درز کرد - تکفارس 

اطلاعاتی از “جزایر آتشفشانی AMD” به بیرون درز کرد

میلاد کرمانشاهی
۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - 00:09
اطلاعاتی از “جزایر آتشفشانی AMD” به بیرون درز کرد - تکفارس 

اطلاعاتی از “جزایر آتشفشانی AMD” به بیرون درز کرد

سردرگمی بسیاری پیرامون تراشه های گرافیکی AMD HD 8000 وجود دارد. اطلاعات بسیاری نیز از این پردازشگرها به بیرون درز کرده است که بیشتر آن ها جعلی ولی با این حال تعدادی درست بودند. ماه گذشته بود که گزارش شد AMD نسل بعدی پردازشگرهای گرافیکی خود را بر پایه میکرو-معماری جزایر آتشفشانی (Volcanic Islands) که تحت عنوان Hawaii نیز خوانده می شود عرضه خواهد کرد.

اخبار مربوط به پردازشگرهای گرافیکی نسل آینده AMD موسوم به HD 8000 پس از مصاحبه Rage3D با AMD همچون سیلی تمامی فضای اینترنت را پر کرد. قسمتی از این گزارش Rage3D به این شرح است:

نسل جدید پردازشگرهای گرافیکی – جزایر آتشفشانی – امسال و با طراحی خوبی عرضه خواهند شد. هنگامی محصولات بر اساس نام مکان ها، نامگذاری می شود، مکان های هم نام این محصولات محل نگهداری اخبار مربوطه خواهد بود. مکان هایی که سفر به آن ها ارزانتر تمام می شود برای کنفرانس های بین المللی گزینه های بهتری هستند. به همین خاطر پاسپورت خودم را تازه خواهد کرد و اخر تابستان امسال شانس خود را برای سفر به به ریکجاویک (Reikjavik) امتحان خواهم کرد. مطمئنا حتی اگر مرا به هونولولو (مرکز هاوایی) بفرستند غر نخواهم زد!

ghاطلاعاتی از "جزایر آتشفشانی AMD" به بیرون درز کرد

هفته گذشته آخرین به روز رسانی درایور گرافیکی AMD Catalyst که برای ویندوز آبی (Windows 8.1) در نظر گرفته شده است در فضای مجازی لیک شد. نسخه جدید درایور از کد نام catalyst 13.x استفاده می کند و اطلاعات بسیاری راجع به پردازشگرهای گرافیکی و APU های نسل آینده در خود دارد.

Catalyst جدید در بردارنده اسم رمز پردازشگرهای گرافیکی جدید (موسوم به Hawaii) می باشد. هاوایی به احتمال زیاد نام هسته گرافیکی نسل آینده پردازشگرهای گرافیکی AMD هست که بر پایه میکرو-معماری جزایر آتشفشانی ساخته شده اند. نه یک مدل، بلکه اسم رمز شش مدل از پردازشگر های گرافیکی هاوایی در درایور گرافیکی جدید آورده شده است. GL Gemini، GL40، LE، PRO، XT و XTGL اسم رمزهایی است که تحت برند Hawaii در این درایور قابل دسترسی است. ما هیچ گونه مشخصاتی نه راجع به این کدها نداریم و نه احتمال قطعی استفاده از برند هاوایی نداریم. ولی همانطور که از این رمزها مشخص است، حداقل ۶ مدل پردازشگر گرافیکی از سری هاوایی در دسترس خواهد بود. کد XTGL احتمالا مربوط به سریعترین چیپست هاوایی می باشد که فرکانس گیگاهرتزی خواهد داشت، XT مدلی پایین تر و PRO و LE مدل هایی به مرات پایین تر با تعداد هسته های کمتر خواهند بود. مدل های GL40 و GL Gemini کاملا ناشناخته هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.