بررسی کوتاهی از LG Optimus F7 - تکفارس 
بررسی کوتاهی از LG Optimus F7 - تکفارس 

بررسی کوتاهی از LG Optimus F7

امین حسین پور
۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - 11:10
بررسی کوتاهی از LG Optimus F7 - تکفارس 

بررسی کوتاهی از LG Optimus F7

افرادی که با گوشی Optimus 4X HD ال جی کار کرده باشند با در دست گرفتن Optimus F7 به شباهت آن به ۴X پی خواهند برد. Optimus F7 از پلاستیک براق ساخته شده است که عملکرد مناسبی در پنهان کردن اثرات انگشت و لک ها ندارد. طراحی Optimus F7 مناسب بوده و نیز دارای وزن متعادلی می باشد که باعث می شود گوشی خوش دستی باشد. ضخامت گوشی نیز ۹.۶ میلی متر می باشد. در قسمت پایین صفحه نمایش کلید Home قرار دارد که به نوعی چراغ هشدار دهنده گوشی نیز به حساب می آید و دارای رنگ های متنوعی برای انواع هشدارها می باشد. در اطراف دکمه Home دکمه های خازنی بازگشت و منو قرار دارند. کلیدهای ولوم و پاور کمی مسطح هستند ولی عملکرد مناسبی دارند.

 

بررسی کوتاهی از LG Optimus F7

Optimus F7 از صفحه نمایش ال سی دی با روزلوشن ۷۲۰p بهره می برد که تراکم پیکسلی نسبتا بالای ۳۱۲ppi را سبب می شود. رندر رنگ ها در این نمایشگر مناسب می باشد. روشنایی صفحه نمایش و خوانایی آن در زیر نور آفتاب نیز مناسب می باشد. زاویه دید نیز به لطف استفاده از پانل IPS خوب می باشد. Optimus F7 از اندروید نسخه ۴.۱.۲ به همراه پوسته اختصاصی ال جی استفاهد می کند. قابلیت هایی همچون QSlide نیز وجود دارد که باعث بهبود عملکرد مالتی تسکینگ می شود یا وجود قابلیت Smart Screen که مانع خاموش شدن صفحه نمایش تا هنگامی که به آن نگاه می کنید می شود.

Optimus F7 از پردازنده دو هسته ای ARM با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز، دو گیگابایت رم و پردازنده گرافیک Adreno 225 بهره می برد. عملکرد گرافیکی و پردازشی Optimus F7 در کل مناسب می باشد. حافظه داخلی نیز ۸ گیگابایت می باشد که ۴.۱ گیگابایت آن قابل استفاده توسط کاربر می باشد. امکان افزایش حافظه ذخیره سازی از طریق درگاه SD نیز وجود دارد. Optimus F7 از بلوتوث نسخه ۴، NFC، aGps و نسل چهارم شبکه موبایلی نیز پشتیبانی می کند.

بررسی کوتاهی از LG Optimus F7

این اسمارت فون ال جی از دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت با قابلیت ضبط ویدئویی ۱۰۸۰p و دوربین دوم ۱.۳ مگاپیکسلی بهره مند می باشد. کیفیت عکس های گرفته شده با این دوربین ۸ مگاپیکسلی کیفیت متوسطی دارند. کیفیت عکس های گرفته شده در محیط های کم نور خوب هستند. فلش LED دوربین Optimus F7 نوردهی خوبی داشته و در محیط های تاریک سبب تولید عکس هایی با کیفیت می شود. کیفیت ویدئوهای ضبط شده نیز در بهترین حالت متوسط می باشند. در زیر می توانید نمونه ای از عکس گرفته شده با Optimus F7 را مشاهده کنید. ( برای مشاهده تصویر با کیفیت اصلی روی آن کلیک کنید).

بررسی کوتاهی از LG Optimus F7

ال جی از موزیک پلیر خود در این گوشی استفاده کرده است. اسپیکرهای Optimus F7 بلندی صدایی خوبی داشته و کیفیت آن در حداکثر بلندی خوب می باشد. ویدئو پلیر Optimus F7 جز نقاط قوت و به نوعی یکی از برگ های برنده آن به حساب می آید. ویدئو پلیر از کدک های بسیاری پشتیبانی کرده و فایل های حتی با رزولوشن ۱۰۸۰p را نیز به روانی پخش می کند. در هنگام مکالمه میکروفون و خروجی صدای مخاطب عملکرد نسبتا خوبی داشته و صدا در اکثر مواقع واضح و شفاف می باشد. استفاده از میکروفون دوم نیز نویزها را خنثی کرده و کیفیت صدا را بهبود می بخشد. Optimus F7 دارای باتری لیتیومی ۲۵۴۰ میلی آمپری می باشد که روی کاغذ باتری نسبتا قدرتمندی به حساب می آید اما در عمل، عملکرد زیااد مناسبی نداشته و نسبت به ظرفیتی که دارد زود خالی می شود.

در آخر باید بگوئیم Optimus F7 با اینکه جز تلفن های هوشمند رده متوسط به حساب می آید ولی گوشی بالاتر از سطح متوسط بوده و حتی در برخی موارد با گوشی های رده بالا هم می تواند رقابت کند. پس اگر شما هم جز طرفداران این شرکت کره ای هستید و بودجه بالایی نیز در اختیار ندارید، Optimus F7 می تواند انتخاب خوبی باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • sajjad گفت:

    با سلام وخسته نباشید از بابت سایت خوبتونن، میبخشید من یه جا خوندم گوشیه lg optimus F7 ,توی آمریکا عرضه شده و وارد ایران نمیشه، این خبر صحت داره؟ با تشکر ?:-)

  • sajjad گفت:

    آقا میلاد با شما موافقم ولی گوشییای که بعد f7 معرفی شدن، الان تو بازار موجوده ولی از این گوشی خبری نیست ?:-)