بازی های Frostbite 3 بهینه شده برای AMD - تکفارس 
بازی های Frostbite 3 بهینه شده برای AMD - تکفارس 

بازی های Frostbite 3 بهینه شده برای AMD

میلاد کرمانشاهی
۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - 15:12
بازی های Frostbite 3 بهینه شده برای AMD - تکفارس 

بازی های Frostbite 3 بهینه شده برای AMD

بر اساس گزارش وبسایت معتبر IGN، دو شرکت Electronic Arts و AMD قرار دادی بسته اند که به AMD امتیاز بهره مندی از بهینه سازی بازی های انجین قدرتمند Frostbite 3 را می دهد. عناوین دست اولی همچون Battlefield 4، Need For Speed Rivals و Mirror’s Edge 2 بر طبق این قرار داد برای پردازشگر های گرافیکی AMD بهینه خواهند شد. البته این ها عناوینی هستند که تا کنون اعلام شده اند و علاوه بر این ها تمامی عناوین آینده EA که از این انجین استفاده می کنند مشمول این قرار داد خواهند شد. البته این به آن معنی نیست که NVIDIA از بازی های Frostbite 3 محروم خواهد بود ولی این قرداد شرایط را برای NVIDIA تغییر خواهد داد. بر طبق این قرارداد AMD قادر خواهد بود قبل از عرضه بازی ها آن ها را بر روی درایور گرافیکی خود تست کرده و به روز رسانی های لازم را بر روی درایور Catalyst انجام دهد تا هنگام بازی گیمرهای AMD هیچ گونه مشکلی نداشته باشند ولی NVIDIA مجبور خواهد بود بعد از عرضه بازی آن را تست کرده و درایور به روز خود را عرضه کند که دارندگان کارت های NVIDIA را کمی منتظر نگاه خواهد داشت. همانند آن چه که در Tomb Raider شاهد آن بودیم.

بازی های Frostbite 3 بهینه شده برای AMD

با این که این خبر هنوز در حد شایعه است ولی شرکت AMD آن را تکذیب نکرده است. AMD در جواب به Ryan Shrouts گفت:

این خیلی خوب است که توسعه دهندگان بازی بر روی پردازشگر های گرافیکی AMD متمرکز خواهند شد، همانطور که کنسول های نسل بعد در اختیار ماست. در این برحه، همکاری ما با EA بیشتر بر روی بازی Battlefield 4 و بهینه سازی آن برای پردازشگرهای گرافیکی، پردازنده های و APUهای AMD استوار است.

EA همچنین در جواب به IGN اذعان کرد:

استودیو DICE در طی همکاری با AMD جهت بهینه سازی Battlefield 4 بر روی سخت افزار AMD اقدام خواهد کرد. این به این معنی نیست که DICE بقیه شرکت ها را (NVIDIA) کنار خواهد گذاشت و آن ها را از تجربه ای بی نظیر محروم خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.