GTX 760 – سلاح ۲۴۹ دلاری برای گیمرها - تکفارس 
GTX 760 – سلاح ۲۴۹ دلاری برای گیمرها - تکفارس 

GTX 760 – سلاح ۲۴۹ دلاری برای گیمرها

میلاد کرمانشاهی
۵ تیر ۱۳۹۲ - 16:59
GTX 760 – سلاح ۲۴۹ دلاری برای گیمرها - تکفارس 

شرکن انویدیا با انتشار تمامی جزئیات جدیدترین کارت گرافیک میان-قیمت خود، GTX 760 خیال همه ی گیمرها را از بابت داشتن کارتی قدرتمند با قیمتی متعادل راحت کرد. این کارت مجهز برپایه آخرین معماری کپلر بوده، کارایی آن بهبود یافته و بازده آن نسبت به قیمتش وسوسه انگیز می باشد. GeForce GTX 760 سلاحی قابل اعتماد برای گیرها می باشد.

a1

GTX 760 از همان طراحی برد (PCB) قبلی که در GTX 670 و GTX 660 Ti دیدیم استفاده می کند. این برد مجهز به مدار رگولاتور ۲+۴ فازی می باشد. GTX 760 های مختلف معرفی شده توسط شرکت های مختلف اورکلاک شده می باشند و بدیهی است که کارایی بالاتری نسبت به مدل مرجع ارائه خواهند داد. هسته GK104-225-A2 که در GTX 760 به کار رفته است مجهز به ۹۶ واحد پردازش بافت و ۳۲ واحد پردازش پیکسل می باشد. این کارت در دو ظرفیت حافظه ۲ و ۴ گیگابایتی ۲۵۶-بیتی از نوع GDDR5 در دسترس خواهد بود. هسته گرافیکی ۲۸ نانومتری آن هم چنان ۳٫۵ میلیارد ترانزیستور در خود دارد با این حال فرکانس آن نسبت به نسل قبل افرایش قابل توجهی داشته است. فرکانس پایه این کارت بر روی ۹۸۰ مگاهرتز تنظیم شده است که در حالت بوست (Boost) فرکانس کاری ۱۰۳۳ مگاهرتزی را تجربه می کند و این در حال است که حافظه در فرکانس ۶۰۰۸ مگاهرتز به طور موثری فعالیت می کند.

a2
a3

برق مورد نیاز کارت ۱۷۰ وات می باشد که توسط دو اتصال ۶-پینی تامین می شود. البته در صورت اورکلاک میزان برق مصرفی آن افزایش پیدا خواهد کرد. امکانات خروجی این کارت هم بسیار مشابه GTX 670 و GTX 660 ti می باشد. در پنل پشتی می توان دو اتصال DVI، اتصال HDMI و DisplayPort را مشاهده کرد. دو عدد گلدفینگر SLI نیز امکان SLI کردن سه مسیره ی این کارت را فراهم می کند.
a4

سیستم سرمایشی مدل مرجع تقریبا همان چیزی است که در نسل قبل دیده بودیم. هر چند ظاهر کارت خنک به نظر می رسد ولی خنک کننده آن چندان چنگی به دل نمی زند و در قشار کاری گرمای زیادی را تجربه می کند. شاید اگر از خنک کننده NVTTM که در کارت های  GTX 770، GTX 780 و GTX Titan استفاده شده است در این مدل نیز استفاده می شد شاهد چنین حرارتی نبودیم. انویدیا حداقل می توانست خنک کننده جدید تری طراحی کند ولی برای حفظ قیمت آن احتمالا مجبور به استفاده از این سیستم شده است. فن آن نیز چندان قوی نیست و نقصان کار را دو چندان می کند. در مقابل طراحی مرجع، مدل های اختصاصی از دیگر شرکت ها وجود دارد که مجهز به خنک کننده های بسیار کارامدتر ولی گران تری می باشند. قیمت رسمی این کارت ۲۴۹ دلار خواهد بود ولی این قیمت مطمئنا برای کارت های اختصاصی با حافظه ۴ گیگابایتی تفاوت خواهد داشت.

a5

در جدول زیر می توانید مشخصات فنی این کارت را مشاهده کنید.

a6

 

این هم مدل های اختصاصی سایر شرکت ها:

ASUS GTX 760 DirectCU II OC
a7

MSI GTX 760 Gaming
a8

Colorful GTX 760 OC
a9

EVGA GTX 760 Refrence
a10

EVGA GTX 760 SC
a11

EVGA GTX 760 ACX
a12

EVGA GTX 760 FTW
a13

Inno3D GTX 760 iChill
a14

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.