آینده اتومبیل رانی چیست؟ - تکفارس 
آینده اتومبیل رانی چیست؟ - تکفارس 

آینده اتومبیل رانی چیست؟

۱۴ دی ۱۳۹۱ - 01:21
آینده اتومبیل رانی چیست؟ - تکفارس 

آینده اتومبیل رانی چیست؟

این ما ه من به صورت آزمایشی با یک اتومبیل فاقد دنده و بدون نقض متعلق به دوران (بعد از بنزین)،رانندگی کردم، اگر شماهم مثل من فکر میکنید خودروهای برقی واقعا کسل کننده هستند، در این فکر تجدید نظر کنید به جای(پریوس) آرام و زیبا،اولین تجربه ی من با خودروهای برقی،نشستن پشت فرمان یک (تسلا رودستار) سبز لجنی برعکس (پریوس) بود که در عرض ۳/۴ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر می رسید.

از آنجا که(روداستار) دنده ندارد احساس میکنید پشت چیزی بین یک خودرو و موشک نشسته اید!هیچ موتور بنزینی یا دکمه توربویی درکار نیست و لذا تا جایی که خودتان جرات داشته باشید میتوانید سرعت را بالا ببرید.من تا سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت رسیدم و اگر قیمت خودرو ۳۰۰هزار دلار نبود، همان لحظه یکی را خریده بودم.

خبر خوب اینکه تعداد زیادی خودروهای برقی سازگار با محیط زیست با قیمت های مناسب تر هم وجود دارد که به هیچ عنوان خسته کننده هم نیستند و مثل (پریوس) نیمه بنزینی هم نیستند و به زودی به بازار عرصه خواهند شد.

مدل برقی LEAF از شرکت نیسان اکنون در حال فروش است و شرکت (کیاموتورز) هم خودروی کوچک شهری خود به نام POP را در دست ساخت دارد. مدل TWIZY شرکت رنو با دو دیفرانسیل،درهایی به سمت بالا،دو صندلی و بسیار باریک نیز درسال ۲۰۱۲ عرضه خواهد شد البته بعد از نشستن پشت آن (تلسا) تنها چیزی که به آن اهمیت میدهم اتومبیل های تندرو مانند خودروی مفهمی E-TRON از شرکت آئودی که در کمتر از ۵ ثانیه می رسد.

مشکل بلند مدت این است که همانند سیستم های حمل و نقل،خودروهای برقی نیازمند شارژهای مکرر هستند،کالسکه های اسبی قدیمی این مشکل را با توقف در اولین اصطبل برای تعویض اسب ها حل میکردند! برای خودرو های برقی هم شما جایی را پیدا کرده و آنها را به برق متصل کنید، متاسفانه به این سادگی نیست که یک سیم سیار از داخل گاراژتان به خودرو وصل کنید.

زیر ساخت های احتمالی برای خودروهای برقی در سراسر جهان بصورت آزمایشی در دست ساخت است.

از دانمارک تا استرالیا و برمینگهام، گرچه آماده شدن این زیر ساخت مدت ها طول میکشد،اما همیشه خودروی مفهومی C-X75 شرکت جگوار در دسترس است. این خودرو تا۳۳۰ کیلومتر در ساعت سرعت گرفته و با هربار شارژ ۹۰۰ کیلومتر حرکت میکند.

اگر هنوز با این مقاله متقاعد نشده اید که خودروهای برقی،آینده دنیا هستند،پس کت و شلوار به تن کنید کیفتان را بدست بگیرید جلوی مسئولین (تلسا) تظاهر کنید ۳۰۰هزار دلار در حساب بانکی تان دارید و بدین ترتیب یکی از خودروهای برقی آنها بصورت آزمایشی برانید،مطمئنم نظرتان عوض میشود!

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.