لذت اورکلاک بر روی H87 و B85 - تکفارس 
لذت اورکلاک بر روی H87 و B85 - تکفارس 

لذت اورکلاک بر روی H87 و B85

میلاد کرمانشاهی
۷ تیر ۱۳۹۲ - 17:27
لذت اورکلاک بر روی H87 و B85 - تکفارس 

چه کسی گفته است که فقط پردازنده های قفل باز سری K و مادربردهای مجهز به چیپست های سری Z قارد به انجام اورکلاک هستند؟ باید بگوییم صحت این کلام چندی پیش توسط ASRock نقض شد. شرکت تایوانی ازراک با معرفی قابلیت جدیدی موسوم به Non-Z OC این محدودیت را برای همیشه از میان برداشت! به کمک این قابلیت اورکلاکر ها قادر خواهند بود با صرف هزینه کمتر پردازنده های K خود را بر روی مادربرد اختصاصی Fatal1ty H87 Performance و یا هر مادربرد H87/B85 دیگر به سرعت اورکلاک کنند.

a1

a2

اولین مادربرد این شرکت که به این قابلیت مجهز شد، برد زیبای Fatal1ty H87 Performance هست که با مجهز بودن به بیشترین تعداد فاز مدار رگولاتور در بین مادربردهای H87، در رده خود قوی ترین نیز محسوب می شود. در کنار مدار رگولاتور ۸ فازی آن که برای یک برد H87 بسیار عالی می باشد، فرکانس پردازنده می تواند بدون هیچ گونه دشواری تا سقف ۲۶ درصد افزایش یابد. دسترسی به این قابلیت بسیار ساده است. به این صورت که باید ابتدا بایوس مادربرد خود را به نسخه جدیدتر ارتقا دهید پس از آن می توانید قابلیت Non-Z OC را در صفحه OC Tweaker مشاهده کنید. پس از آن باید یکی از فرکانس های تعیین شده از بین چندین و چند پروفایل پیش فرض را انتخاب کرده با یک ریستارت از فرکانس بیشتر لذت ببرید.

a3

ازراک بار دیگر با نوآوری خود سر و صدای زیادی به پا کرد و توانست محدودیت ها را از میان برداشته و بهترین کارکرد را نسبت به قیمت فروش ارائه کند. به کمک Non-Z OC اورکلاک پردازنده به سادگی دابل کلیک بر روی یک بازی خواهد بود! اقدام ازراک نیز مبنی بر مجهز کردن تمامی مادربرد های H87/B85 خود به این قابلیت تحسین بر انگیز می باشد.

b7

تذکر ۱: در نظر داشته باشید که برای انجام اورکلاک نیاز به دانش پایه آن می باشد و اورکلاک می تواند به پردازنده یا سایر قطعات مادربرد آسیب وارد کند. قبل از اقدام به اورکلاک از صحت کار خود اطمینان حاصل کنید چرا که ما هیچ مسئولیتی در این باره نداریم.

تذکر ۲: به دلیل وابسته بودن Non-Z OC به چیپست، پردازنده و لخت افزار اینتل، در صورت تغییر سیاست های کاری اینتل در آینده، ازراک این فناوری را برای همیشه گارانتی نمی کند.

هم اکنون می توانید اخرین نسخه از بایوس Fatal1ty H87 Performance که مجهز به Non-Z OC می باشد از این لینک دانلود کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید