فردا از سیستم عامل Firefox استفاده کنید - تکفارس 
فردا از سیستم عامل Firefox استفاده کنید - تکفارس 

فردا از سیستم عامل Firefox استفاده کنید

میلاد کرمانشاهی
۱۰ تیر ۱۳۹۲ - 18:00
فردا از سیستم عامل Firefox استفاده کنید - تکفارس 

موزیلا اعلام کرد که پلتفرم موبایل این شرکت فردا (دوم جولای) از پشت پرده خارج خواهد شد و این شرکت فردا را تاریخ عرضه سیستم عامل Firefox OS (برپایه HTML5) اعلام کرده است.

قیمت فروش اسمارتفون های Firefox OS (که از طریق ZTE Open در اسپانیا و تحت اپراتورMovistar شرکت Telefonica در دسترس خواهد بود) ۶۹ یورو اعلام شده است. Telefonica که به واسطه Deutsche Telekom برای عرضه اولیه با موزیلا قرار داد بسته است اعلام کرد که به زودی این اسمارتفون ها را در لهستان نیز عرضه خواهد کرد ولی تاریخ دقیقی ذکر نشده است.

a1

ZTE Open اسمارتفون Alcatel One Touch Fire را اماده عرضه کرده است که مجهز به سیستم عامل جدید موزیلا می باشد. با وجود قیمت پایین نباید انتظار سخت افزاری قدرتمند داشته باشیم ولی با این حال این موبایل به قابلیت هایی هم چون Twitter، Facebook و HERE Maps مجهز است.

تلاش موزیلا ارائه یک گوشی هوشمند ارزان قیمت با بهره گیری از فناوری HTML5 است که ممکن است در کشورهای در حال توسعه نگاه ها را به خود جلب کند ولی موفقیت در بازار های انگلستان و ایالات متحده کاری بس دشوار خواهد بود. اسمارتفون های مجهز به Firefox OS تا اواخر امسال در کشورهای اروپایی بیش تری (کشور های شرقی و مرکزی البته) عرضه خواهد شد، با این حال خیلی کنجکاویم بدانیم کی و چه مدلی در انگلستان عرضه خواهد شد!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.