نگاهی بر لپ تاپ Razer Blade - تکفارس 
نگاهی بر لپ تاپ Razer Blade - تکفارس 

نگاهی بر لپ تاپ Razer Blade

امین حسین پور
۱۲ تیر ۱۳۹۲ - 12:52
نگاهی بر لپ تاپ Razer Blade - تکفارس 

طراحی Razer Blade ذقیقا همانند برادر بزرگ ۱۷ اینچی خود می باشد و همان زیبایی را نیز به ارث برده است. در طراحی Razer Blade از آلومینیوم مات استفاه شده که علاوه بر استحکام خوب جلوه زیبایی به آن می بخشد.

Razer Blade hero-900-75

نور فلوئورسنت سبز رنگی که در قسمت پورت های USB و لوگو و نور پس زمینه کیبورد به کار رفته این زیبایی را دو چندان می کند.

laptops-2936-580-90

مهم ترین مشخصه Razer Blade ضخلمت و وزن کم آن با توجه به سخت افزار آن می باشد. تصویر زیر Razer Blade را در کنار MacBook Pro نشان می دهد که نشان از ضخامت بسیار کم این لپ تاپ با توجه به اینکه از پردازنده Haswell اینتل و کارت گرافیک نسل بعدی انویدیا استفاده می کند، دارد.

laptops-2943-900-90

حتی آداپتور ۱۵۰ وات Razer Blade نیز از آداپتور بسیاری لپ تاپ های دیگر کوچکتر می باشد. موضوع دیگری که در این لپ تاپ جلب توجه می کند صفحه نمایش ۱۴ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۹۰۰ پیکسل می باشد. این صفحه نمایش یک صفحه نمایش IPS نیست ولی روشنایی، خوانایی در زیر نور آفتاب، وضوح و زاویه دید آن به گونه ای است که انگار دارید به نمایشگر IPS نگاه می کنید. تنها ایراد صفحه نمایش را می توان فول اچ دی نبودن آن دانست.

در قسمت زیرین لپ تاپ دو فن بسیار کم صدا قرار دارند که وظیفه خنک سازی Razer Blade را بر عهده دارند. در استفاده معمول شما هیچ گونه گرمایی را زیر دستانتان حس نخواهید کرد. مورد جالب تر این است که حتی هنگام بازی نیز به سختی می توان صدای کارکرد فن ها را شنید. در طرفین کیبورد دو اسپیکر Dolby قرار دارند که صدایی بسیار خوبی داشته و یکی دیگر از نقاط قوت Blade به حساب می آیند. تنهاترین ایراد Blade در طراحی trackpad آن می باشد که استفاده از کلیک چپ و راست آن نامناسب بوده و در استفاده های طولانی مدت می تواند خسته کننده باشد.

laptops-2928-580-90

مشخصات سخت افزاری Blade به شرح زیر می باشد:

پردازنده چهار هسته ای Intel Core i7 4702HQ

۸ گیگابایت رم

کارت گرافیک NVIDIA GTX 765M

حافظه ذخیره سازی ۲۵۶،۱۲۸ و یا ۵۱۲ گیگابایت اس اس دی

پردازنده Razer Blade از معماری ۲۲ نانومتری بهره می برد و در حالت استاندارد دارای فرکانس کاری ۲٫۲ گیگاهرتز می باشد. در حالت Burst هنگامی که که هر چهار هسته فعال هستند این مقدار به ۲٫۹ گیگاهرتز افزایش می یابد. در حالت توربو نیز هنگامی که دو هسته فعال باشند فرکانس کاری ۳٫۱ گیگاهرتز و هنگامی که یک هسته فعال باشد فرکانس کاری ۳٫۲ گیگاهرتز می باشد. Hyperthreading چهار thread اضافی مجازی نیز فراهم می آورد که threadهای پردازشی را به ۸ عدد افزایش می دهد. این پردازنده دارای TDP 37 وات می باشد که باعث مصرف انرژی کمی می شود. پردازنده گرافیکی نیز Intel HD 4600 می باشد. کارت گرافیک GTX765 دارای ۷۶۸ هسته با فرکانس ۸۵۰ مگاهرتز و دو گیگابایت حافظه از نوع DDR5 می باشد. این کارت گرافیک از فناوری Optimus نیز برای ذخیره و مصرف کمتر انرژی بهره می برد.

امتبازات Razer Blade در بنچمارک های مختلف به شرح زیر می باشد:

Cinebench: 22273

۳DMark06: 19232

۳DMark11: 10646/2344 Cloud Gate/Fire Strike

همچنین Razer Blade در بازی Metro Last Light با حداکثر رزولوشن و تنظیمات گرافیکی فریم ریت ۲۲٫۶۷ فریم بر ثانیه را به دست آورد.

در نهایت باید بگوییم اگر به دنبال لپ تاپی جمع و جور و زیبا و نسبتا پرقدرت می گردید Razer Blade می تواند انتخاب مناسبی باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید