پژوهشکده داده‌های فضایی ایجاد می‌شود - تکفارس 
پژوهشکده داده‌های فضایی ایجاد می‌شود - تکفارس 

پژوهشکده داده‌های فضایی ایجاد می‌شود

کسری نراقی
۱۴ دی ۱۳۹۱ - 22:37
پژوهشکده داده‌های فضایی ایجاد می‌شود - تکفارس 

پژوهشکده داده‌های فضایی ایجاد می‌شود

قرار است که برای فعالیت‌های بیشتر این پژوهشکده تلسکوپی مدرن و با قدرت بالا به منظور مشاهده بیشتر فضا تهیه و در جای مناسبی نصب شود.


سرپرست سازمان فضایی ایران گفت: پژوهشکده داده‌های فضایی با هدف گسترش فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه هوافضا ایجاد می‌شود.

به گزارش ایتنا دکتر ‘حمید فاضلی’ در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در حال حاضر گروه پژوهشی در سازمان فضایی مشغول به فعالیت است که قرار است که ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این گروه افزایش یابد و با مجوز وزارت علوم، تحقیقات وفناوری به پژوهشکده تبدیل شود.
وی درمورد نحوه فعالیت این پژوهشکده گفت: فعالیت‌های این پژوهشکده با دیگر پژوهشکده‌ها هم پوشانی نخواهد داشت زیرا پژوهشکده‌های دیگر بیشتر محصول محور و ماموریت گرا هستند و این درحالیست که پژوهشکده داده‌های فضایی ، تحقیقاتی است و حتی نیاز به تجهیزات فوق العاده ندارد و با تلسکوپ آماتوری نیز می‌تواند به فعالیت‌های تحقیقاتی خود ادامه دهد.

سرپرست سازمان فضایی خاطرنشان کرد : قرار است که برای فعالیت‌های بیشتر این پژوهشکده تلسکوپی مدرن و با قدرت بالا به منظور مشاهده بیشتر فضا تهیه و در جای مناسبی نصب شود.

وی تاکید کرد که سازمان فضایی توجه خاصی به تمامی حوزه‌های فضایی دارد و به همت کارشناسان این سازمان به زودی در پژوهشگاه فضایی، گروه‌های پژوهشی علوم و اکتشافات فضایی ایجاد می‌شود.

وی در مورد گشایش رصدخانه مرکز فضایی البرز گفت: این رصدخانه یکی از رصدخانه‌های بزرگ استان البرز و یکی از پنج رصدخانه بزرگ کشور است که با استفاده از آن می‌توان به رصد کهکشان راه شیری و نیز اجرام سماوی پرداخت.

سرپرست سازمان فضایی خاطرنشان کرد : همچنین با استفاده از امکانات و تجهیزات این رصدخانه می‌توان به مطالعه و رصد اجرام نزدیک به زمین و ماهواره‌های که از فضای کشور عبور می‌کنند، پرداخت و تصاویری از آنها تهیه کرد.

منبع:ایتنا

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.