با رعد و برق بازی های خود را برانید - تکفارس 
با رعد و برق بازی های خود را برانید - تکفارس 

با رعد و برق بازی های خود را برانید

میلاد کرمانشاهی
۱۸ تیر ۱۳۹۲ - 11:45
با رعد و برق بازی های خود را برانید - تکفارس 

شرکت MSI به تازگی ویدئو تبلیغاتی از حرفه ای ترین کارت گرافیک خود، GTX 780 Lightning، منتشر کرده است.  این ویدئو در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۳ نیز به نمایش در آمده بود ولی برای کاربران سایت تا کنون مخفی بوده است!

در این ویدئو MSI به معرفی خنک کننده جدید Lightning و صحبت در باره این کارت گرافیک می پردازد. انتشار ویدئوی این کارت گرافیک به معنای عرضه آن نیست ولی با این حال MSI با این اقدام سعی کرده است نشان دهد که چه محصولاتی در آینده انتظار گیمرها را می کشند و همانطور که از نام آن پیداست، این کارت قدرتمندترین محصول نسل بعد MSI بوده و صرفا بازار گرانقیمت ها را هدف قرار داده است.

a1

خب GTX 780 Lightning چه سخت افزاری دارد؟ این سوال همیشگی ماست. این کارت در بردارنده چیپست گرافیکی GK110 انویدیا می باشد و شامل ۲۳۰۴ هسته پردازشی کودا، ۱۹۲ واحد پردازش بافت و ۴۸ واحد پردازش پیکسل می باشد. GK110 در کل مجهز به ۱۲ واحد SMX می باشد که هر کدام در بردارنده ۱۹۲ هسته پردازشی هستند. این کارت مجهز به ۳ گیگابایت (و حتی ۶ گیگابایت) حافظه ۳۸۴-بیتی از نوع GDDR5 می باشد. باعث تعجب نیست اگر بگویم این کارت از پیش اورکلاک شده است (Factory Overclocked) و در ساخت آن از مجموعه قطعات با کیفیت Military Class 4 استفاده شده و مجهز به بایوس قفل باز و مدار رگولاتور قدرتمند می باشد. هم اکنون فرکانس های این کارت مشخص نشده اند ولی اگر قرار باشد در این باره حدس بزنیم هر دو فرکانس پایه و بوست این کارت مطمئنا بالای ۱ گیگاهرتز خواهد بود.

خنک کننده این کارت قسمت اصلی ماجراست که MSI بسیار به آن می بالد. بالاخره MSI دستی به سر و روی خنک کننده معروف Twin Frozr کشید و نسخه پنجم آن را معرفی کرد که این کارت مجهز به آن می باشد. هنوز مشخص نیست که محصول نهایی چه شکل و شمایلی خواهد داشت (!) ولی مطمئنا چیزی متفاوت تر از سایر کارت های این شرکت خواهد بود. در هفته های آینده شاهد اخبار بیشتری از این محصول MSI خواهیم بود.

a2

همانطور که مشاهده می کنید MSI در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۳ این کارت را نشان داد ولی پشت روکشی مات! نظر شما چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.