مک بوک جدید با پردازنده نسل چهارم - تکفارس 
مک بوک جدید با پردازنده نسل چهارم - تکفارس 

مک بوک جدید با پردازنده نسل چهارم

میلاد کرمانشاهی
۱۹ تیر ۱۳۹۲ - 01:51
مک بوک جدید با پردازنده نسل چهارم - تکفارس 

شرکت اپل در جهت افزایش کارایی مک بوک ایر در سال ۲۰۱۳ این سری را مجهز به پردازنده های نسل چهارم اینتل موسوم به Haswell کرد ولی این ماجرا به همین جا ختم نشد. مدتی بعد مشخص شد که تب نسل چهارم علاوه بر مک بوک ایر به سری مک بوک پرو نیز سرایت کرده است!

جدیدا دیتابیس های وبسایت Geekbench خبر از مک بوک پروی ۱۵ اینچی مجهز به نوع خاصی از پردازنده های اینتل به نام Haswell-GT3 داده اند. این پردازشگر مجهز به چهار هسته پردازشی با ۶ مگابایت حافظه نهان سطح سوم می باشد ولی تفاوت اصلی این پردازشگر در گرافیک مجتمع آن بوده که دربردارنده ۴۰ واحد پردازش گرافیکی در مقایسه با ۲۰ واحد Haswell-GT2 می باشد. گرافیک مجتمع قدرتمند این پردازنده به راحتی می تواند از پس صفحه نمایش رتینای اپل بربیاید و دیگر نیازی به چیپست گرافیکی مجزایی مانند GeForce GT 640M نیست که در اولین  مک بوک پروی رتینا استفاده شده بود.

a1

وبسایت Geekbench هم چنین اعلام کرد که در آینده نزدیک مک بوک پروی ۱۵ اینچی از پردازشگر Core i7 4950-HQ که زیر مجموعه Haswell-GT3 می باشد استفاده خواهد کرد. این پردازشگر چهار هسته ای قدرتمند مجهز به گرافیک مجتمع Intel Iris 5200، شش مگابایت حافظه نهان سطح سوم و فرکانس پایه ۲٫۴ گیگاهرتزی می باشد. در گزارش قدیمی تری نیز آمده است که اپل احتمالا سری جدید مک بوک پرو را در تابستان جاری معرفی خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.