عرضه دو مدل کارت گرافیک جدید از سوی سافایر - تکفارس 
عرضه دو مدل کارت گرافیک جدید از سوی سافایر - تکفارس 

عرضه دو مدل کارت گرافیک جدید از سوی سافایر

میلاد کرمانشاهی
۱۹ تیر ۱۳۹۲ - 13:12
عرضه دو مدل کارت گرافیک جدید از سوی سافایر - تکفارس 

شرکت سافایر که یکی از تولیدکنندگان برتر کارت گرافیک های AMD می باشد، دو مدل کارت گرافیک جدید از سری موفق و ارزان قیمت Radeon HD 7700 معرفی کرد که باعث افزایش تنوع کارت های این سری می شود و بر پایه میکرومعماری GCN طراحی و ساخته شده اند.

HD 7700 یکی از مهم ترین خانواده های سری بزرگ HD 7000 محسوب می شود چرا که ویژگی خاص آن ارزان قیمت بودن کارت های این سری است و گیمرهای کم بودجه را هدف قرار داده است. این سری دقیقا مثل برادران بزرگتر خود بر پایه معماری ۲۸ نانومتری GCN ساخته شده است. دو مدل جدید معرفی شده توسط سافایر هر دو HD 7730 می باشند ولی با ظرفیت حافظه ۱ و ۲ گیگابایتی که باعث ایجاد اندک تفاوت در قیمت می شود. این دو مدل جدید ساختار درونی بهینه شده داشته و تکنولوژی هایی که توسط مدل های قدرتمندتر پشتیبانی می شود را نیز همراه با خود دارند با این تفاوت که مجهز به تعداد واحدهای پردازشی استریم کمتری می باشند، ولی با این حال برترین نزخ کارایی/قیمت را در سری خود ارائه می دهند.

a1
a2

دو مدل جدید Sapphire HD 7730 هم اکنون با امکانات معقول در آستانه عرضه می باشند. هر دو مدل مجهز به ۳۸۴ واحد پردازشی استریم می باشند که در فرکانس کاری ۸۰۰ مگاهرتز فعالیت می کنند. Sapphire HD 7730 1GB مجهز به یک گیگابایت حافظه GDDR5 با فرکانس ۴۵۰۰ مگاهرتز می باشد. Sapphire HD 7730 2GB که به نظر بهتر می آید اصلا بهتر نیست چرا که حافظه آن از نوع DDR3 بوده و در فرکانس کاری ۱۸۰۰ مگاهرتز فعالیت می کند.

a3
a4

سری Sapphire HD 7700 مجهز به تمامی قابلیت های مربوط به DirectX 11.1 مانند DirectCompute 11 و پشتیبانی پردازش چند نخی CPU می باشند و با Windows 8 نیز کاملا سازگار هستند. کارکرد این سری بر روی PC نیز به لطف درگاه پر سرعت PCIe 3.0 بهبود محسوسی پیدا کرده است و می توانند به راحتی با کارت های هم رده خود کراسفایر شوند. دو مدل HD 7730 با سیستم های مجهز به بایوس UEFI، بوت در زمان کم و قابلیت های امنیتی، سازگاری کامل دارد.

APP Acceleration نامی است به توان پردازش پرسرعت در تعداد زیادی از نرم افزارها روی معماری جدید این سری، اطلاق داده شده است. سری HD 7700 نیز با کار خود کاملا آشنایی دارند! از عملیات شتاب یافته در این سری می توان به انکود و دیکود فایل های ویدئویی، فشرده سازی و تکه تکه کردن فایل های چند رسانه ای و بازی های کامپیوتری اشاره کرد. APP Acceleration هم چنین می تواند کارکرد مرورگرهای اینترنتی، مجموعه نرم افزارهای Office و نرم افزار های فشرده سازی را تسریع کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.