Inno3D از چهارمین GTX 760 خود رونمایی کرد - تکفارس 
Inno3D از چهارمین GTX 760 خود رونمایی کرد - تکفارس 

Inno3D از چهارمین GTX 760 خود رونمایی کرد

میلاد کرمانشاهی
۲۱ تیر ۱۳۹۲ - 03:06
Inno3D از چهارمین GTX 760 خود رونمایی کرد - تکفارس 

شرکت Inno3D از چهارمین کارت گرافیک GTX 760 خود رونمایی کرد که تفاوتی اساسی با سه مدل قبلی این شرکت دارد. Inno3D تا کنون برای کارت گرافیک GTX 760 انویدیا سه مدل ارائه کرده بود که شامل مدل مرجع، مدل HerculeZ OC و مدل HerculeZ 2000 بودند.

کارت گرافیک جدید Inno3D از خانواده iChill بوده و مجهز به خنک کننده عظیم و قدرتمند HerculeZ 3000 می باشد. برد استفاده شده در این GTX 760 جدید دقیقا همانی است که در GTX 770 iChill استفاده شده است و طراحی آن ۸ لایه می باشد. البته برگ برنده GTX 760 HerculeZ 3000 فقط در خنک کننده کارآمد آن نیست بلکه مدار VRM هفت فازی آن کار اورکلاک را دقیق تر و راحت تر می کند.

a1
a2
a3

علاوه بر چیپست مرکزی که در دو مدل GTX 770 iChill و GTX 760 iChill متفاوت است تنها تفاوت دیگر این دو کارت Inno3D در تعداد اتصالات جریان برق می باشد. این کارت از یک جفت اتصال ۶ پینی برای تامین جریان برق استفاده می کند در حالی که مدل GTX 770 iChill مجهز به دو اتصال ۶ و ۸ پینی هست.

برد GTX 760 iChill HerculeZ 3000 با مدار ۲+۵ فازی خود بسیار شبیه به برد طراحی مرجع GTX 680 می باشد. Inno3D زحمت اورکلاک آن را کشیده است و فرکامنس پایه و بوست این کارت به ترتیب برابر با ۱۰۶۰ و ۱۱۲۴ مگاهرتز می باشد. حافظه ۲ گیگابایتی آن هم در فرکانس کاری موثر ۶٫۲ گیگاهرتز فعالیت می کند. این ارقام در مقایسه با فرکانس های ۹۸۰ و ۱۰۳۳ مگاهرتزی کارت مرجع انویدیا و حافظه ۶ گیگاهرتزی آن تفاوت کارایی قابل توجهی ایجاد می کند.

a4

در قسمت سیستم سرمایشی باید اعتراف کنم خنک کننده HerculeZ 3000 واقعا طراحی مفصلی دارد. این خنک کننده مجهز به دو هیت سینک آلومینیومی متراکم و مجزا می باشد که به واسطه ۵ لوله انتقال حرارت مسی و سه عدد فن ۸۰ میلی متری گرما را از چیپست مرکزی به بیرون می راند. فن ها داخل قاب فلزی مشکی رنگی جاسازی شده اند و از طریق پیچ های اطراف می توان فن ها را جدا و تمیز کرد. قسمت پشتی برد نیز با بلاک شیک Inno3D پوشیده شده است (البته نه کاملا). Inno3D برنامه های عرضه خود را مشخص نکرده است ولی این کارت در چین با قیمت ۲۹۴ دلار عرضه خواهد شد که به نظر مناسب است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.