موتورولا Moto X – گوشی هوشمند گوگل - تکفارس 
موتورولا Moto X – گوشی هوشمند گوگل - تکفارس 

موتورولا Moto X – گوشی هوشمند گوگل

میلاد کرمانشاهی
۲۲ تیر ۱۳۹۲ - 00:54
موتورولا Moto X – گوشی هوشمند گوگل - تکفارس 

در ۲۴ ساعت گذشته گزارش های متعددی راجع به اسمارت فون جدید گوگل که توسط موتورولا ساخته می شود در فضای مجازی پخش شد. این اسمارت فون Moto X نام دارد و اطلاعاتی که از برنامه های آینده شرکت ورایزن (Verizon) به بیرون درز کرده است خبر از عرضه این گوشی در ماه آگوست می دهد. اگر شایعات واقعیت داشته باشد تاریخ عرضه Moto X، بیست و سوم آگوست امسال خواهد بود.

اطلاعات منتشر شده حکایت از آن دارند که اسمارت فون جدید گوگل مجهز به صفحه نمایش OLED 720p است که اندازه آن ۴.۳ الی ۴.۷ اینچ (هنوز کاملا مشخص نیست) می باشد. شایعات دیگر هم چنین می گویند Moto X از فناوری ارتباطی NFC، بلوتوث ۴.۰، وای-فای نسل ac و دو آنتن پشتیبانی خواهد کرد. گزارش هایی که تا کنون منتشر شده اند خبر از اندروید ۴.۲.۲ بر روی Moto X می دهند ولی احتمالا Moto X از نسخه ۴.۲.۳ استفاده خواهد کرد.

a1
a2
a3
a4

ویدئوی Moto X

ویدئوی منتشر شده، مدیر اجرایی شرکت موتورولا را نشان می دهد که Moto X را در دست گرفته است. برای مشاهده این ویدئو می توانید به صفحه وی در گوگل پلاس مراجعه کنید. با این که چیز خاصی از این ویدئو مبنی بر Moto X بودن یا نبودن آن حاصل نمی شود (!) ولی گزارشاتی که قبلا منتشر شده اند کمی دلگرممان می کند.

در حالی که ما هم چنان منتشر رونمایی رسمی Moto X می باشیم، گوگل قصد دارد برای کمپین تبلیغاتی اسمارت فون جدیدش مبلغ هنگفت ۵۰۰ میلیون دلاری را اختصاص دهد! البته این جای تعجب ندارد چرا که گوگل شرکت موتورولا را خریداری کرده است و Moto X یکی از پرچمداران نسل بعد خواهد بود. اکنون که صحبت از ریخت و پاش ۵۰۰ میلیون دلاری گوگل برای بازار Moto X شد این سوال مطرح می شود که Moto X از چه طراحی، کارایی و قیمتی برخوردار است.

Moto X احتمالا قیمتی بالغ بر ۵۹۹ دلار خواهد داشت و امکانات فراوانی را نیز در دل خود جای خواهد داد. البته شایعات حکایت از قیمت ۱۹۹ دلاری آن دارد که بسیار بعید به نظر می رسد. به نظر می رسد Moto X موبایلی آگاه خواهد بود. این به این معنی است که Moto X کاملا درک خواهد کرد که شما در ماشین هستید و یا در خیابان قدم می زنید!

البته هزینه ۵۰۰ میلیون دلاری گوگل واقعا سوال برانگیز است. آیا گوگل این کار را فقط برای بازار یک اسمارت فون انجام می دهد و یا قصد نجات موتورولا را دارد. این سوال از آن جایی مطرح می شود که اپل سالانه ۳۳۳ میلیون دلار و سامسونگ نیز ۴۰۱ میلیون دلار خرج می کند، بنابراین رقم هزینه گوگل بسیار سنگین است!

Moto X از هرگونه ابزار Bloatware خالی خواهد بود و یا حداقل مقدار بسیار کمتری را پشتیبانی خواهد کرد. Moto X هم چنین حکاکی لیزری و قابلیت شخصی سازی بدنه را نیز خواهد داشت! شایعات هم چنین به یکسان بودن سخت افزار Moto X با Nexus 4 اشاره می کنند البته اگر سنسورهای محیطی مرموز آن را در نظر نگیریم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.