از کار افتادن Google Reader و جایگزین های آن - تکفارس 
از کار افتادن Google Reader و جایگزین های آن - تکفارس 

از کار افتادن Google Reader و جایگزین های آن

سید علیرضا تارا
۲۲ تیر ۱۳۹۲ - 03:28
از کار افتادن Google Reader و جایگزین های آن - تکفارس 

اگر اهل بلاگ خوانی باشید حتما از Google Reader آگاهی دارید و اینکه مدتی است که از کار افتاده.

از ماه ها پیش گوگل به استفاده کنندگان از این سرویس اخطار داد که Google Reader قرار است بازنشسته شود و استفاده کنندگان می توانند اطلاعات خود را بکاپ بگیرند و از سرویس های شرکت های دیگر برای خواندن خوراک های RSS استفاده کنند.

اما چرا؟

گوگل اعلام کرد که دلیل این کار به دلیل یک خانه تکانی است که یک سری سرویس ها را قطع می کند تا تعداد سرویس هایش کم شود. گوگل ریدر با اینکه طرفداران زیادی داشت اما با آمدن سرویس های Rss خوانی دیگر استفاده کنندگان این سرویس کم شده بودند. اما به نظر دلیل قانع کننده ای نمی آید.

خوب حالا در نبود گوگل ریدر چگونه به سایت خوانی ادامه دهیم؟

سرویس های بسیار عالی دیگری وجود دارد که جای آنرا پر می کند و حتی بهتر از آن هستند:

ku-xlarge

۱-Feedly

فیدلی تا الان پر طرفدار ترین جایگزین گوگل ریدر است. این سرویس ظاهری تمیز و زیبا دارد که کار کردن با آن بسیار لذت بخش تر از گوگل ریدر است که حالت های مختلف دیدن فید ها را در اختیار شما می گذارد. همچنین فیدلی برای آیفون و آندروید هم اپلیکیشن دارد. شما به راحتی می توانید اطلاعات گوگل ریدر خود را به فیدلی منتقل کنید.

ku-xlarge (1)

۲-NewsBlur

نیوزبلر فید ریدری بر پایه ی وب است که کمی شبیه یک نرم افزار است. شما می توانید برای فید ها دسته بندی و تگ تعریف کنید که مطالبی را که بیشتر دوست دارید را ببینید و همچنین می توانید یک BlurBlog درست کنید که مطالبی که دوست دارید را دیگران بخوانند. این سرویس تا اضافه کردن ۶۴ وب سایت مجانی است اما با پرداخت سالیانه ۲۴ دلار می توانید از سرویس ها و تنظیمات و فید های بیشتری برخوردار شوید. اگر از این می ترسید که سرویس های مجانی مثل گوگل ریدر از بیافتند می توانید با پرداخت کمی پول امنیت فید های خود را تضمین کنید. این سرویس قابل استفاده بر روی آیفون و آندروید هم است.

ku-xlarge (2)

۳-The Old Reader

این سرویس در واقع زمانی ساخته شد که گوگل ریدر قسمت های اجتماعی و اشتراک گذاری اش را حذف کرد. هدف آن ساده بودن مثل گوگل ریدر با بسیار ویژگی های عالی به اشتراک گذاری است. ظاهر آن بسیار شبیه گوگل ریدر قدیمی است.

ku-xlarge

۴-Digg Reader

هنوز ارائه نشده است، اما قرار است به زودی در اختیار مردم قرار بگیرد. مثل فیدلی، دیگ هم ظاهری مثل گوگل ریدر اما تمیز تر دارد با ویژگی هایی بیشتر. متاسفانه این سایت در ایران مشمول فیلترینگ شده است.

ku-xlarge (1)

۵-Newsvibe

برای کسانی است که از پیچیدگی و همه کاره بودن فید ریدر ها خسته شده اند. اگر فقط به دنبال خواندن وب سایت های مورد علاقه تان به ساده ترین طریق هستید از این سرویس استفاده کنید. نیوزوایب مجانی و بسیار سریع است.

ku-xlarge (3)

۶-Pulse

ظاهری متفاوت با دیگر ریدر ها دارد و به جای دنبال کردن راه سنتی گوگل ریدر، فید ها را به صورت تصویری نشان می دهد و مطلبی را که فکر می کند شما بیشتر دوست دارید را بالا تر قرار می دهد. پالس برای آندروید و آیفون هم قابل استفاده است. اگر به دنبال زیبایی تصویری هستید این فید ریدر، بهترین گزینه ی شماست. متاسفانه این سرویس جلوی استفاده ایرانیان از آن را گرفته است.

ku-xlarge (4)

۷-Tiny Tiny RSS

ریدری متفاوت. به جای ثبت نام در آن، آنرا روی هاست خود نصب می کنید. با تاینی تاینی شما ریدر خودتان با قوانین خودتان را دارید. نصب آن وقت می گیرد اما وقتی درست نصب شد، فوق العاده کار می کند. تاینی تاینی حتی نرم افزار آندروید هم برای خواندن فید ها دارد. اگر نمی خواهید دوباره مثل گوگل ریدر سرویس فید ریدر خود را از دست بدهید این گزینه عالی است.

شما می توانید غیر از این ها از هزاران سرویس فید خوانی ای که وجود دارد یکی را انتخاب کنید. این ها فقط لیستی از ریدر های محبوب بودند.

دیگر ریدر ها: http://alternativeto.net/software/google-reader

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.