اولین بنچمارک Radeon HD 7730 - تکفارس 
اولین بنچمارک Radeon HD 7730 - تکفارس 

اولین بنچمارک Radeon HD 7730

میلاد کرمانشاهی
۲۳ تیر ۱۳۹۲ - 01:21
اولین بنچمارک Radeon HD 7730 - تکفارس 

شرکت AMD یا بهتر بگوییم شرکای این شرکت چند روزی می شود که از کارت گرافیک Radeon HD 7730 خود که بر پایه چیپست Cape Verde LE ساخته شده است رونمایی کرده اند. حال اولین بررسی کارایی این کارت ارزان قیمت در وبسایت ۴Gamer.net قرار گرفته است.

چند روزی می شود که شرکت های MSI، Sapphire، PowerColor و XFX نسخه های اختصاصی کارت گرافیک HD 7730 را عرضه کرده اند.

a1

بنچمارک کارت گرافیک ارزان قیمت AMD …

در ابتدا گمان می رفت HD 7730 فقط محدود به کشورهای آسیایی است ولی XFX این کارت گرافیک را در کشورهای اروپایی نیز عرضه کرده است. کارتی که تست شده است متعلق به شرکت MSI و با اسم رمز R7730-1GD5V1 می باشد. HD 7730 دربردارنده ۳۸۴ واحد پردازشی استریم، ۱۶ واحد پردازش پیکسل و ۲۴ واحد پردازش بافت می باشد. چیپست این کارت به نوعی چیپست تضعیف شده Cape Verde محسوب می شود و پسوند LE کاملا گویای آن است. با این حال HD 7730 کاملا بر پایه معماری GCN می باشد و مجهز به ۴ ماژول ACE و ۶ واحد محاسباتی می باشد. این کارت در دو مدل ۱ و دو گیگابایتی GDDR5 با رابط ۱۲۸-بیتی موجود می باشد. فرکانس ها نیز شامل ۸۰۰ مگاهرتز فرکانس هسته گرافیکی و ۴٫۵ گیگاهرتز فرکانس حافظه می باشد. حافظه HD 7730 پهنای باندی بالغ بر ۷۲ گیگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد و به دلیل توان مصرفی ۴۷ واتی آن نیازی به اتصال برق اضافه نیست.

a2

HD 7730 ارزان قیمت ترین کارت از سری HD 7730 می باشد. برد آن بسیار کوتاه می باشد و MSI آن را به قابلیت های خاصی به جز فن Propeller Blade مجهز نکرده است. شرکت های XFX، Sapphire و PowerColor نیز خنک کننده های اختصاصی خود را بر روی کارت سوار کرده اند که به دلیل کم مصرف بودن آن احتیاجی به خنک کننده قوی نمی باشد. گفته می شود قدرت پردازشی این کارت ۷۵ درصد HD 7750 می باشد که آن را در رده GT 640 DDR3 قرار می دهد و نوع GDDR5 این کارت سریع تر از HD 7730 ظاهر می شود. قیمت این کارت بین ۵۹ تا ۶۹ دلار خواهد بود بنابراین این قیمت پایین به راحتی حد پردازش آن را توجیه می کند. البته این کارت به هیچ وجه مخصوص گیم نیست و هدف آن دسکتاپ های پخش چندرسانه خانگی (HTPC) می باشد.

در زیر می تواند مدل های اختصاصی HD 7730 را مشاهده کنید.

دو مدل MSI که یکی مجهز به خنک کننده بهتر با فن Propeller Blade می باشد. روی جعبه هر دو ۱ گیگابایت نوشته شده است!

a3
a4

مدل های شرکت XFX که قانون بالا نیز در آنها صدق می کند.

a5

a6

خط تولید اختصاصی سافایر که مطمئن هستیم در ظرفیت حافظه با یکدیگر تفاوت دارند! البته خنک کننده استفاده شده در هر دو یکسان است.
a7
a8

و بالاخره تک مدل شرکت PowerColor
a9

در زیر می توانید نمودار کارکرد HD 7730 را مشاهده کنید. نمودار با این که به زبان چینی است ولی نام هر بازی و رزولوشن مربوط کاملا مشخص است. این نمودارها مربوط به بررسی وبسایت ۴Gamer.net می باشد.
a10
a11
a12
a123
a13
a14
a15

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.