قابلیت اورکلاک بر روی مادربردهای B85/H87 اسوس - تکفارس 
قابلیت اورکلاک بر روی مادربردهای B85/H87 اسوس - تکفارس 

قابلیت اورکلاک بر روی مادربردهای B85/H87 اسوس

میلاد کرمانشاهی
۲۵ تیر ۱۳۹۲ - 02:21
قابلیت اورکلاک بر روی مادربردهای B85/H87 اسوس - تکفارس 

چندی پیش شرکت ازراک با معرفی قابلیت Non-Z OC خود را حسابی رسانه ای کرد ولی به دلیل ماجرای چشم و هم چشمی شرکت های ECS و گیگابایت نیز بلافاصله خبر از قابلیت های اورکلاکینگ بر روی مادربردهای B85/H87 خود دادند. از آن جایی که شرکت اسوس با سابقه درخشان کاری، نمی خواهد در این زمینه چیزی را از دست بدهد به همین دلیل وارد بازی ازراک شده است!

شرکت اسوس به تازگی اعلام کرده است که این بار و در نسل چهارم قصد دارد با مادربرد های B85 و H87 فرکانس پردازشگرهای Haswell را جابجا کند، کاری که پیش از این فقط در مادربردهای گرانقیمت Z77/Z87 ممکن بود. یش از این به روزرسانی (که کاملا واگیردار شده است!) اورکلاک پردازشگرهای قفل باز K فقط بر روی چیپست Z87 ممکن بود ولی هم اکنون کاربران می توانند با پرداخت هزینه کمتر، چند صد مگاهرتزی فرکانس را افزایش دهند. اسوس بایوس جدیدی برای تمامی مادربرد های B85/H87 (مجموعا ده مادربرد) خود جهت فعالسازی این قابلیت منتشر کرده است ولی با این حال طرفداران دو آتشه و عاشقان سخت افزار دو مادربرد حرفه ای B85-PRO و H87-PRO را ترجیح خواهند داد (با این که این پسوندها واقعا تغییر آن چنانی را ایجاد نمی کنند!).

a1
a2

پس از نصب بایوس جدید، قابلیت تقویت کننده فرکانس پایه در مادربردهای یادشده فعال می شود و کاربران قادرخواهند بود پردازنده های سری K همانند Core i5 4670K و Core i7 4770K را این بار با هزینه کمتر اورکلاک کنند. البته این همه ی تغییرات جدید نیست. اپدیت جدید اسوس یه نوعی زندگی را برای اورکلاکرها راحت تر می کند. یکی از  قابلیت های بایوس جدید این است که می توان به زمان و تاریخ دقیق آخرین تغییرات ایجاد شده دست پیدا کرد. هم چنین کاربران می توانند تنظیمات خود را در لیست مورد علاقه ها برای دسترسی سریعتر ذخیره کنند.

محافظت همه جانبه برای کارایی بهتر

تمامی مادربردهای مبتنی بر چیپست های سری ۸ شرکت اسوس مجهز به فناوری محافظتی جدید این شرکت موسوم به ۵X Protection می باشند که دوام و پایداری این سری را بالاتر می برد. مدار VRM هوشمند این شرکت موسوم به DIGI+ ولتاژ پردازشگر را کنترل کرده و انرژی مصرفی را تا حد تعادل کاهش می دهد. علاوه بر آن فیوزهای محافظتی، پانل خروجی و اسلات های محافظتی را از اتصال کوتاه و تخلیه الکتریکی محافظت می کنند. گاردهای محافظتی تخلیه الکتریکی هم چنین قطعات حساس برد را از چنین آسیب های احتمالس حفط می کنند. خازن های جامد و کیفیت بالایی هم که در این سری به کار رفته اند می تدانند ۵۰ سال و بدون وقفه در شرایط معمولی (دمای ۶۵ درجه سانتیگراد) کار کنند و دو برابر طول عمر بیشتری نسبت به خازن های الکترولیت معمولی دارند. اسوس با قابلیت اورکلاکینگ جدیدی که به مادربردهای B85/H87 اضافه کرده است به همراه ۵X Protection سعی در ارائه بهترین کارایی برای یک PC با قیمتی معقول دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.