Beema و Mullins – نسل بعد APU های AMD - تکفارس 
Beema و Mullins – نسل بعد APU های AMD - تکفارس 

Beema و Mullins – نسل بعد APU های AMD

میلاد کرمانشاهی
۲۵ تیر ۱۳۹۲ - 13:54
Beema و Mullins – نسل بعد APU های AMD - تکفارس 

شرکت AMD در ربع دوم ۲۰۱۳ پلتفرم جاگوار را که شامل چیپست های موبایل Kabini و Temash بودند عرضه کرد. این شرکت قصد دارد پس از یکساله شدن این سری، در سال ۲۰۱۴ نسل بعد پردازشگرهای شتاب یافته خود موسوم به Beema و Mullins را عرضه خواهد کرد.

a1

نسل بعد APU

برخلاف اکثر معماری های AMD، معماری جاگوار این شرکت قلمرو گسترده تری دارد چرا که در بخش پردازشی PS4 و Xbox One نیز استفاده شده است. AMD قصد دارد علاوه بر کنسول ها معماری حاگوار را وارد قلمرو بسیار عظیم تر نت بوک ها بکند، از نت بوک های ارزان قیمت گرفته تا انواع فوق حرفه ای! برای دستیابی به این مهم AMD در سال ۲۰۱۴ نسل جدید پردازشگرهای Beema و Mullins را به طور کامل معرفی و عرضه خواهد کرد.

Beema جانشین Kabini محسوب می شود که برپایه معماری ۲۸ نانومتری جاگوار طراحی شده و مجهز به هسته های گرافیکی GCN 2.0 و HSA بهبودیافته می باشد. هسته های جاگوار استفاده شده در Beema همانطور که انتظار می رود با یک سری به روز رسانی، کارایی به مراتب بهتری نسبت به Kabini ارائه خواهد داد.

هسته های به روز شده جاگوار هم چنین در سری Mullins که جانشین Temash محسوب می شوند نیز استفاده خواهد شد. Temash پلتفرمی است که توان مصرفی بسیارکم ولی کارایی بهینه ای (به واسطه بهبود HSA) دارد، بنابراین از Mullins هم انتظار می رود این دو ویژگی را در خود داشته باشد. Mullins همانند نسل قبل خود طراحی SoC (سیستم روی چیپ) خواهد داشت و مجهز به معماری ۲۸ نانومتری جاگوار و GCN 2.0 خواهد بود.

متاسفانه این تمام اطلاعاتی که ما درباره این دو سری داریم ولی طبق گفته وبسایت AMD’s Training Center اطلاعات بیشتر در ۸/۸/۲۰۱۳ منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.