کریستال – نسل بعد گرافیک موبایل AMD - تکفارس 
کریستال – نسل بعد گرافیک موبایل AMD - تکفارس 

کریستال – نسل بعد گرافیک موبایل AMD

میلاد کرمانشاهی
۲۷ تیر ۱۳۹۲ - 01:04
کریستال – نسل بعد گرافیک موبایل AMD - تکفارس 

به احتمال زیاد اکثر شما اخبار قبلی ما را در رابطه با نسل بعد گرافیک دسکتاپ AMD موسوم به جزایر آتشفشانی دوست داشتید. این سری چند ماه بعد بازار دسکتاپ را تسخیر خواهد کرد ولی اخبار خوب AMD فقط به دسکتاپ محدود نشده است. به تازگی اطلاعاتی مبنی بر آماده سازی سری جدید گرافیک موبایل مجزای AMD موسوم به Crystal از طریق Training Center این شرکت به بیرون درز کرده است.

نسل بعد گرافیک موبایل AMD، به ظرافت شیشه …

می دانیم که خط تولید خورشیدی (The Solar) که بیشتر به جزایر دریایی (Sea Islands) معروف است پاک نویس HD 7000M با فرکانس بالاتر و اسم رمزهای جدید (Neptune, Venus, Sun) می باشد. ولی کریستال صرفا یک به روز رسانی مختصر نخواهد بود بلکه مجهز به آخرین نسل میکرو-معماری AMD (جزایر آتشفشانی) خواهد بود که در نسل بعد دسکتاپ استفاده شده است. این معماری جدید همانند نردبانی کارایی گرافیک موبایل را بالاتر از جایی که هم اکنون سری منظومه شمسی در آن ایستاده است، منتقل خواهد کرد.

a1

میحث نامگذاری یکی از مباحث سوال برانگیزی است که ذهن بسیاری را مشغول می کند. پس از این که از طریق گزارشات متعدد وبسایت های خبری به این نتیجه رسیدند که نسل بعد گرافیک دسکتاپ تحت برند HD 9000 نامگذاری خواهند شد، این فرضیه قوی به ذهن می آید که سری کریستال نیز تحت برند HD 9000M وارد بازار خواهند شد چرا که سری Solar پیشتر تحت برند HD 8000M تولید شده اند. هم چنین طبق اطلاعاتی که در وبسایت مذکور آمده است سری کریستال چندین هفته زودتر از انواع دسکتاپی عرضه شده اند و تاریخ ۲۵/۷/۲۰۱۳ برای تست آن ها ذکر شده است که دقیقا می شود یک هفته بعد! با ورود به ماه بعد مطمئنا اطلاعات بیش تری از کریستال در فضای مجازی منتشر خواهد شد. قسمت جالب ماجرا رقابت کریستال با GTX 700M می باشد که واقعا دیدنی خواهد بود چرا که چیپستی مانند GTX 780MX توانست به راحتی HD 8970M را شکست دهد بنابراین AMD باید قدرتمندتر در مقابل رقیبش ظاهر شود!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید