اسوس، خدای دریا را در سپتامبر عرضه می کند - تکفارس 
اسوس، خدای دریا را در سپتامبر عرضه می کند - تکفارس 

اسوس، خدای دریا را در سپتامبر عرضه می کند

میلاد کرمانشاهی
۳ مرداد ۱۳۹۲ - 17:52
اسوس، خدای دریا را در سپتامبر عرضه می کند - تکفارس 

شرکت اسوس، تولید کننده مطح کارت گرافیک های AMD و انویدیا، GTX 770 Poseidon را که یکی از حرفه ای ترین کارت های این نسل می باشد برای اولین بار در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۳ به نمایش عموم درآورد. یکی از قابلیت های اصلی GTX 770 Poseidon خنک کننده دورگه (Hybrid) آن می باشد که از هوا و مایع برای خنک کردن GPU استفاده می کند. چند ماه پس از اولین نمایش خدای دریا، بالاخره وبسایت Sweclockers تاریخ عرضه آن را سپتامبر سال جاری عنوان کرد.

آماده غرق شدن باشید …

GTX 770 Poseidon در رده تولیدات RoG اسوس قرار می گیرد که حرفه ای ترین خط تولید قطعات کامپیوتری این شرکت برای علاقمندان و حرفه ای ها می باشد. پوزئیدون مجهز به چیپست گرافیکی GK104-425-A2 می باشد که دربردارنده ۱۵۳۶ هسته کودا، ۱۲۸ واحد پردازش بافت و ۳۲ واحد پردازش پیکسل است. GPU این کارت به دو گیگابایت رم GDDR5 با پهنای باند عریض ۲۵۶-بیتی دسترسی دارد. هرچند فرکانس های این کارت هنوز مشخص نیستند ولی می دانیم که طراحی برد این کارت اختصاصی و غیر مرجع بوده و مجهز به مدار رگولاتور ۲+۶ فاز DIGI+ می باشد. برق مصرفی کارت نیز از طریق یک جفت اتصال PCI 6-Pin تامین می شود.

a1

قسمت شیرین ماجرا خنک کننده پوزئیدون می باشد که طراحی بسیار زیبا و مفصلی دارد. این نوع خنک کننده های اسوس DirectCU H2O نام دارند چرا که علاوه بر خنک کننده معمول DirectCU با مایع خنک کننده هم می توان چیپست را خنک کرد. فن استفاده شده در پوزئیدون که توسط اسوس طراحی شده است مجهز به فناوری CoolTech می باشد. حالت خاص و خمیده پره های این فن موجب می شود تا هوا به شکل بهینه تر در مساحت گسترده تری پخش شود و گرما را از هیت سینک دور کند. ولی خنک کننده بادی هرچقدر هم که خوب باشد به پای خنک کننده مایع نمی رسد! با استفاده از خنک کننده مایع دمای این کارت تا ۳۱ درجه سانتیگراد کم شده و این باعث افزایش پتاسیل اورکلاک می شود. این کارت هم چنین در قسمت بغلی خود مجهز به لوگوی LED سری RoG می باشد که حضورش فقط در زیبایی خلاصه نشده است.

Poseidon نام جالبی است که اسوس به عبارت GTX 770 اضافه کرده است ولی این صرفا یک نام تشریفاتی محسوب نمی شود و در حقیقت پوزئیدون نام خنک کننده این کارت می باشد. نام پوزئیدون گواهی بر تائید کارایی شگفت انگیز این خنک کننده می باشد به گونه ای که همانند خدای دریاهای یونان عمل می کند! کاربران می توانند به خنک کننده بادی آن اکتفا کنند، برای اورکلاک حرفه ای از خنک کننده مایع کمک بگیرند و برای رسیدن به نهایت کارایی از هر دو قابلیت همزمان استفاده کنند. قبلا هم اشاره کردیم که یک لوگوی RoG در قسمت بغل کارت گرافیک وجود دارد که با فعال شدن کارت، روشن می شود و رنگ نور آن را می توان از طریق نرم افزار اختصاصی اسوس تنظیم کرد.
a2

حنک کننده در قسمت زیرین مجهز به هیت سینک آلومینیومی متراکم می باشد و در قسمت وسطی قاب (Shroud) کارت نیز فن ۸۰/۹۲ میلی متری آن قرار گرفته شده است. براکت فلزی آن هم بزرگ می باشد که با در اخیتار داشت دو لوله فلزی مسیر ورود مایع کولانت به سطح مقطع مسی کارت را فراهم می سازد. طراحی خاکستری/قرمز کارت نیز بسیار جذاب و حرفه ای می باشد و هر کسی می تواند با یک نگاه شیفته آن شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.