بتلفیلد ۴ در دستان AMD - تکفارس 
بتلفیلد ۴ در دستان AMD - تکفارس 

بتلفیلد ۴ در دستان AMD

میلاد کرمانشاهی
۴ مرداد ۱۳۹۲ - 15:45
بتلفیلد ۴ در دستان AMD - تکفارس 

عنوان جنجالی و مورد انتظار استودیو DICE، شوتر اول شخص محبوب، Battlefield 4 از فناوری DirectX 11.1 در پلتفرم های ویندوز ۸ و ویندوز ۸٫۱ به طور کامل پشتیبانی خواهد کرد ولی گویی این مسئله به همین سادگی ها هم نیست و اندکی به سمت انحصاری بودن رفته است!

اجرای بازی بر روی DirectX 11.1 تاثیرات مثبتی در کارایی دارد مخصوصا در مقایسه با فناوری DirectX 11 و یا سیستم عامل هایی که از DirectX 11.1 پشتیبانی نمی کنند (همانند ویندوز ۷)، ولی با این حال واقعا مایه تعجب است که چرا نسخه آلفای این بازی که چند هفته ای است منتشر شده است ویندوز ۸ را پشتیبانی نمی کند! با این حال موضوع اصلی بحث ما بر روی تاثیرات مثبت DirectX 11.1 نیست بلکه در رابطه با رقابت پایان ناپذیر AMD و انویدیا می باشد!

a1

کارگردان فنی بازی در این رابطه گفته است:

ما از DX 11.1 استفاده می کنیم که بهینه سازی هایی در آن صورت گرفته است ( بافرهای لحظه ای و باور های پویا در قالب SVR) که کارایی پردازنده را در زمینه پردازش هنگامی که از DX 11.1 استفاده شود بهبود می دهد.

این می تواند یک برگ برنده بزرگ برای AMD و سری HD 7000 باشد چرا که معماری کپلر انویدیا (سری GTX 600 و GTX 700) کاملا از DX 11.1 پشتیبانی نمی کند. به نظر می رسد تا اینجای کار بتلفیلد ۴ کاملا در انحصار AMD می باشد و باید صبر کرد تا دید انویدیا چکار انجام می دهد. البته تاریخ ثابت کرده است که انویدیا همیشه رقیب خود را شکست داده است همانند جریانات مربوط به TressFX در بازی Tomb Raider که انویدیا با عرضه یک درایور جدید از رقیب پرادعا و خلاق خود (AMD) جلو زد!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.