Maximus VI Formula – فرمول واقعی بازی - تکفارس 
Maximus VI Formula – فرمول واقعی بازی - تکفارس 

Maximus VI Formula – فرمول واقعی بازی

میلاد کرمانشاهی
۵ مرداد ۱۳۹۲ - 16:44
Maximus VI Formula – فرمول واقعی بازی - تکفارس 

گروه RoG شرکت اسوس امروز از مادربرد اغواگر جدید این سری موسوم به Maximus VI Formula رونمایی کرد. فرمول جدید ماکسیموس در ابعاد ATX ساخته شده است و تلفیقی از زیبایی و فناوری می باشد. این مادربرد با سوکت LGA 1150 میزبان آخرین پردازنده های نسل چهارم اینتل خواهد بود.

Maximus VI Formula به همراه چیپست Z87 که قلب تپنده اش محسوب می شود، تمامی امکاناتی را که طرفداران RoG از آن انتظار دارند، در خود جمع کرده است. قابلیت جدید CrossChill امکان خنک کردن برد را به صورت دورگه (هایبرید) از طریق مایع و هوا را میسر می سازد که برای اورکلاک سنگین بسیار مناسب است. در طرف دیگر چیپست صدای حرفه ای SupremeFX Formula قرار دارد که به همراه تقویت کننده ۶۰۰ اهمی هدفون قرار است برترین صدای ممکن را برایتان پخش کند! در قسمت پشتی نیز کارت الحاقی mini-PCI Combo II امکان بهره مندی از وای فای دو بانده نسل ac را فراهم می آورد. دیگر از یک مادربرد چه می خواهید؟ Maximus VI Formula هم چنین مجهز به مدار رگولاتور جدید ۲+۸ فاز اسوس موسوم به DIGI+ III به همراه قطعات کیفیت بالای الکترونیکی برای انتقال قدرت حقیقی سخت افزار، می باشد.

نمایی از جلوی برد

a1

خنک کنندگی باورنکردنی، اورکلاک قابل اعتماد، قطعات بی غل و غش!

با وجود قابلیت آنبرد CrossChill می توان گفت که Maximus VI Formula هنگام بازی یکی از خنک ترین برد های موجود است که امکان خنک کنندگی از طریق هوا و مایع را به صورت مناسبی فراهم می آورد. آن طور که تست ها نشان می دهند ماسفت های پردازشگر این برد تا دمای ۲۳ درجه می رسند که برای اورکلاک سنگین بسیار عالی است! CrossChill که سیستم خنک کننده درونی شامل هیت سینک مدار و هیت سینک چیپست می باشد به دلیل سطح ناهموار و شیار دار خود مساحت سطح گسترده تری برای جذب گرما فراهم می آورد.

نمایی همه جانبه!

a2

روکش های پلاستیکی و فلزی جلو و پشت مادربرد موسوم به RoG Armor نیز به خنک نگه داشتن برد کمک می کنند. روکش سخت رویی که از جنس پلاستیک ABS می باشد کارت گرافیک را دورتر از برد نگه داشته و مانع از رسیدن گرمای کارت به برد می شود در همین حال کاور فلزی SECC حرارت برد در منطقه ماسفت ها را کاهش می دهد و هم چنین مانع از خم شدن برد حتی در صورت استفاده از قطعات سنگین می شود.

RoG Armor

a3

تمرکز RoG در این برد، ارائه بالاترین حد کیفیت می باشد. مدار فوق العاده قدرتمند و مفصل DIGI+ III که متشکل از ماسفت های جدیدی موسوم به NexFET، چوک های ۶۰ آمپر بال سیاه (BlackWing) و خازن های ژاپنی ۱۰K متالیکی مشکی می باشد جریان برق را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده و ولتاژ را به صورت هوشمندانه ای تنظیم می کند. Maximus VI Formula هم چنین مجهز به بایوس UEFI زیبا و کاربرپسند RoG می باشد.

نمایی از مدار رگولاتور برد


a4

طوری بشنوید که هیچ وقت آن گونه نشنیده اید!

Maximus VI Formula مجهز به سیستم صوتی درون ساخت SupremeFX که قدرتی برابر با یک کارت صدای حرفه ای دارد. این سیستم صدای حرفه ای متشکل از خازن های صوتی اعلای ELNA، خازن های آلمانی WIMA و تقویت کننده های صدای آنبرد می باشد که در نهایت صدای بی نقص و ۱۲۰ دسیبلی SNR را به ارمغان می آورند. تقویت کننده هدفون ۶۰۰ اهمی آن، که قبلا هم بدان اشاره کردیم، ساخت Texas Instruments می باشد (مدل TPA6120A2) که گوش هر شنونده ای را به تسخیر خود در می آورد. البته فاکتورهای دیگری همانند مدار چاپی بی نقص برد، کاور پشتی و کاور جلویی که از تداخل الکترومغناطیسی جلوگیری می کنند نیز در انتقال صدای باکیفیت بالا موثر هستند.

نمایی از چیپست SupremeFX در کنار خازن های WIMA (مکعب های قرمز) و خازن های ELNA (بدنه مشکی براق با سر نقره ای)

a5

همانند یک حرفه ای بازی کنید

Maximus VI Formula برای افرادی طراحی شده است که دوست دارند همیشه برنده باشند. ابزار اختصاصی RoG اسوس هم به این دسته از کاربران کمک می کند تا به بهترین حد کارایی برسند. رادار صوتی RoG موسوم به Sonic Radar ابزار جالبی است که به FPS بازان تقلب می دهد! این رادار صوتی یک قابلیت On-Screen می باشد که با نشان دادن جهت صدای پا و اسلحه دشمنان به پیدا کردن آن ها کمک می کند!

اسوس همچنین به فکر گیمرهای آنلاین هم بوده است! پورت شبکه بسیار سریع Intel Ethernet به همراه فناوری GameFirst II ترافیک شبکه را بهینه کرده، زمان تاخیر را به کمترین حد ممکن آورده و زمان های پینگ (Ping) را هم کاهش می دهد. علاوه بر آن ابزار RoG RAMDisk به گیمرها این امکان را می دهند که تا ۸۰ درصد از رم سیستم را به حافظه مجازی پرسرعت تبدیل کنند و به این ترتیب عمر SSD را افزایش داده و عملیات نوشتاری آن را کاهش دهند.

نمایی از پانل ورودی/خروجی

a6

حال به بخش جالب اتصالات مادربرد می رسیم. برد از ۴ اسلات رم DDR3 بهره می برد که امکان دسترسی به ۳۲ گیگابایت رم با بیشینه فرکانس ۳۱۰۰ مگاهرتز در حالت اورکلاک را (البته اورکلاک معمولی نه نیتروژنی) می دهد. اسلات های گرافیکی شامل سه اسلات PCIe 3.0 x16 می باشد که از SLI دو-راهی و کراسفایر سه راهی پشتیبانی می کند و پهنای باند آن در حالت دو راهی به x8 می رسد. در حالت کراسفایر سه راهی نیز پهنای باند به x4/x8/x8 می رسد که قابل قبول است. ۳ اسلات PCIe 3.0 x1 که عموما برای SSD های آنبرد و کارت های الحاقی مثل کارت شبکه و کارت صدا کاربرد دارند بین اسلات های گرافیکی قرار گرفته و فاصله لازم را ایجاد کرده اند. قرار گرفتن یکی از اسلات های x1 در بالاترین نقظه ممکن نشان از هوشمندی اسوس در طراحی دارد چرا که هنگام استفاده از چندین کارت گرافیک تحت هر شرایط می توان به اسلات بالایی دسترسی داشت. اتصالات نمایشی شامل HDMI و DP می باشد که از رزولوشن Ultra hd پشتیبانی می کنند. بخش ذخیره سازی و انتقال اطلاعات هم پررونق ترین بخش این برد می باشد. در سمت راست برد ۱۰ اتصال پرسرعت SATA 6 Gb/s قرار گرفته است. ۶ عدد پورت USB 3.0 نیز در پانل پشتی مادربرد قرا گرفته اند و امکان اضافه کردن دو پورت دیگر نیز از طریق هدر میسر می باشد. تعداد اتصالات USB 2.0 پانل خروجی نیز ۴ عدد می باشد که کافی است. اتصالات ارتباطی برد علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد شامل Bluetooth 4.0 هم می باشد.

امیدواریم شما هم یکی از افرادی باشید که خواهند توانست از فرمول گیمینگ جدید RoG استفاده کنند. قیما این برد هنوز اعلام نشده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • F.black گفت:

    اینجور که من میبینم یه قیمت شکلاتی داره !!!
    زیر ۵ تا نیست ……
    منم که عاشق مشکییییییییییییییییی ……
    خدایا یه چمدون پرت کن پایین میخوام اینو با P4 و بخرم …… :reallypissed: :reallypissed: