هواوی به سلطه شش ماهه Oppo به عنوان بزرگ ترین تولید کننده چینی گوشی های هوشمند پایان داد! - تکفارس 
هواوی به سلطه شش ماهه Oppo به عنوان بزرگ ترین تولید کننده چینی گوشی های هوشمند پایان داد! - تکفارس 
هواوی به سلطه شش ماهه Oppo به عنوان بزرگ ترین تولید کننده چینی گوشی های هوشمند پایان داد! - تکفارس 

هواوی به سلطه شش ماهه Oppo به عنوان بزرگ ترین تولید کننده چینی گوشی های هوشمند پایان داد!

دانیال دهقانی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 21:11
هواوی به سلطه شش ماهه Oppo به عنوان بزرگ ترین تولید کننده چینی گوشی های هوشمند پایان داد! - تکفارس 

هواوی به سلطه شش ماهه Oppo به عنوان بزرگ ترین تولید کننده چینی گوشی های هوشمند پایان داد! با ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

شرکت آماری کانالیس (Canalys) اعلام کرده که در اولین سه ماهه سال جاری هواوی بزرگ ترین تولید کننده گوشی های هوشمند در کشور چین بوده است. این به آن معناست که هواوی به سلطه شش ماهه شرکت اپو (Oppo) به عنوان بزرگ ترین تولید کننده گوشی های هوشمند پایان داده است. اگر چه رقابت سنگینی میان این دو شرکت وجود داشته است. هواوی (در اصل نام آن به این صورت تلفظ می شود: Wah-weigh) توانسته بیش از ۲۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را روانه بازار کند که سهمی ۱۸ درصدی از کل بازار است. شرکت اپو نیز درست پشت سر هواوی قرار داشته و کمی کمتر از ۲۰ میلیون گوشی هوشمند را به بازار فرستاده است.

ویوو (Vivo) نیز حدس زده می شود که حدود ۱۷ میلیون گوشی را روانه بازار کرده و به این ترتیب در جایگاه سوم قرار می گیرد. این سه شرکت بزرگ در کنار هم، حدود نیمی از بازار گوشی های هوشمند در چین را در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ تشکیل داده اند. اپل نیز در جایگاه چهارم قرار دارد، و شیائومی هم در جایگاه پنجم جای خوش کرده است. صحبت از شیائومی شد، بد نیست این نکته را هم مد نظر قرار دهیم که تحلیل گر کانالیس یعنی لوسیو چن (Lucio Chen) تخمین زده که این شرکت ۹ میلیون گوشی را بین ماه های ژانویه تا آخر مارس ۲۰۱۷ به بازار چین فرستاده است. او به این نکته اشاره کرده که اگر شیائومی می خواهد به جایگاه های بالاتری صعود کند (با در نظر گرفتن این نکته که این شرکت در سه ماهه اول سال گذشته، رتبه سوم را در اختیار داشت) باید تولید گوشی های مقرون به صرفه را کنار گذاشته و تبدیل به یک شرکت ممتاز شود، چیزی به مانند اپل. یک شرکت ممتاز شرکتی است که یا قیمت محصولاتش بالاست یا از لحاظ کمیت آن ها را کمتر در دسترس عموم قرار می دهد، تا در نتیجه هر کسی نتواند محصولات آن را خریداری کند.

“بازار گوشی های هوشمند در چین رو به رشد است، و در یک مقایسه سالانه شاهد رشد ۹ درصدی آن در سه ماهه اول سال نسبت به سال گذشته هستیم. ولی یک مسئله مشخص است و آن هم حرکت این بازار به سمت یکپارچگی است. سه تولید کننده برتر این بازار را قبضه کرده اند و بیش از ۵۰ درصد تولیدات این بازار به این سه شرکت تعلق دارد. در سه ماهه اول سال گذشته هواوی در رتبه اول، ویوو در رتبه دوم و اپو در رتبه چهارم قرار داشت و روی هم ۴۲ درصد از بازار را در اختیار داشتند. شیائومی آن روزها در رتبه سوم قرار داشت ولی اکنون از اپل هم عقب تر افتاده و در جایگاه پنجم جای گرفته در حالی که تنها ۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار چین عرضه کرده است.

-لوسیو چن از پایگاه آماری کانالیس”

۱۱۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۷ به بازار چین عرضه شده است. این میزان در مقایسه با سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ با افزایشی ۹ درصدی مواجه شده است.

نظر شما در رابطه با این آمار و ارقام چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید