Moto Z2 Force Edition رسماً معرفی شد؛ با جزئیات کامل همراه ما باشید - تکفارس 
Moto Z2 Force Edition رسماً معرفی شد؛ با جزئیات کامل همراه ما باشید - تکفارس 
Moto Z2 Force Edition رسماً معرفی شد؛ با جزئیات کامل همراه ما باشید - تکفارس 

Moto Z2 Force Edition رسماً معرفی شد؛ با جزئیات کامل همراه ما باشید

حمزه سروری
۳ مرداد ۱۳۹۶ - 22:00
Moto Z2 Force Edition رسماً معرفی شد؛ با جزئیات کامل همراه ما باشید - تکفارس 

آزاد هستید هر چه می خواهید بگویید ولی مطمئناً نمی توانید گوشی های سری «موتو» (Moto) را به زشت بودن و عدم وجود طراحی زیبا محکوم کنید. از زمان «موتو زد» (Moto Z) تا کنون شکل مربعی با لبه های منحنی و بر آمدگی بزرگ و دایره ای شکل دوربین پشت، با کمپانی و برندِ لنوو گره خورده است. بنابراین هیچ جای تعجبی ندارد که آخرین پرچم دار این کمپانی؛ Moto Z2 Force Edition همان مولفه های معروف این شرکت را در داشتن چهره ای کاریزماتیک رعایت کند.

امّا آن چیزهایی که شما در رابطه با لاین آپ موتو می دانید، فوراً نکته ای را به شما گوش زد می کنند؛ سری زد دلایلی فراوان دارد برای این که چیزی فراتر از حد اصلی این لاین آپ باشد تا طی نسل های مختلف یک شکل بماند! از مدها و طراحی های موتو همچنین به عنوان تنها تکه های باقی مانده از شور و شوق فراوان گوشی های هوشمند طی سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ یاد می شود؛ تنها مدلی که خود را ثابت نگه داشته است! از زمانی که آن ها وجود داشته اند به طور انحصاری امضای خود یعنی پشته ی شکننده (جدا شونده) خود را حفظ کرده اند. برای باقی ماندن نسبت به چنین میراثی، شرایط ایجاب می کند که اندازه و شکل زیاد تغییری نکند و طی سال ها ثابت بماند.

اما «Z2 فورس ادیشن» (Z2 Force Edition)، چیزهایی بیشتری نسبت به ابزار فرعی برای ارائه دارد. این گوشی جایگزین کاملاً مناسبی برای Z فورس سال گذشته نیست؛ نسبت آن ها بیشتر شباهت به دو جاده ی همگرا در کنار یکدیگر دارد. در حالی که سال گذشته ما سه نسخه از سری گوشی های زد داشتیم، امسال چنین اتفاقی نخواهد افتاد و به جای Z2، و فورس ادیشن، هر دو را در قالب یک فورس ادیشن خواهیم دید.

بدون مقدمه بهتر است ببینیم این گوشیِ پر سر و صدا چه چیزی در چنته دارد!

طراحی

همان گونه که اشاره شد Z2 فورس ادیشن امسال تقریباً شبیه کشتی گیر مرده ای است نسبت به Z فورس سال گذشته، اگر چندان توجه نمی کنید، مشکلی ندارد. از دید جلو اولین چیزی که به چشم می خورد، اسکنر اثر انگشتی است که دوباره طراحی شده. همان طور که پیش از این در Z2 Play هم دیده بودیم، موتو با صفحه ی اسکنر ناخوشایند مربعی شکل خداحافظی کرده و لطفی که انجام داده تا کاربر کمتر اذیت شود، آن را به شکل دایره تغییر داده است.

پشت این گوشی داستان متفاوتی دارد؛ در حالی که قطعات کلی در مقایسه با نسخه پارسال تقریباً یکسان هستند، اما تغییرات قابل توجه ای هم وجود دارد. اول از همه صفحه فلزی سیاه پشت خودش هم تغییر شگرفی داشته، شیار های افقی شکل به آن اضافه شده است که جایگزین صفحه ی ساده با برجستگی های خار شکل شده. از هر جهت که به دستگاه نگاه کنیم، شیار های آنتن دهی را می بینم که کاملاً گوشی را محاصره کرده اند. برجستگی دوبین هم حالا دیگر میزبان دو لنز است، در اندازه نیز کمی بزرگ تر شده و به بیرون برجسته تر شده است.

با ارائه موتو زد، به نظر می رسد لنوو برای طراحی شکل دستگاه هایش به یک مورد بسیار توجه می کند؛ ضخامت و تلاش برای عدم وجودش! از آنجایی که موتو Z2 را امسال شاهد نبودیم، Z2 فورس ادیشن این قابلیت را از پدرانش به ارث برده است.

حافظه و تصویر

مطمئناً مهم ترین و قابل توجه ترین قابلیت زد فورس در سال پیش بدون شک صفحه نمایش آن بود. اندازه صفحه ۵.۵ اینچی، کیفیت نمایش ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ AMOLED که یک «شتر شیلد» مخصوص از آن محافظت می کرد. تمامی این قابلیت ها با پیشرفت های جزئی به نسخه امسال زد ۲ فورس هم نقل مکان کرده اند.

در داخل دستگاه اوضاع کمی مهیج تر است. این گوشی که پرچم دار موتورولا در سال جاری خواهد بود با افزایش هزینه ها و افزایش شرایط مشخصات می خواهد در بازار بدرخشد. پردازنده داخلیِ گوشی Snapdragon 835 خواهد بود که قابلیت هایش پیش از این بر همگان اثبات شده است. (پردازنده ای که در گوشی های «گلکسی اس ۸»، «وان پلاس ۵» و «شیائومی می ۶» پیدا خواهد شد. ) در مدل های مختلف شما می توانید این گوشی را با رم ۴ یا رم ۶ گیگابایتی خریداری کنید، در حالی که فضای داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود. البته محدودیت های منطقه ای زیادی وجود دارد که امکان دارد باعث شود شما نتوانید مدل مورد نظرتان را بخرید و تنها یک انتخاب خواهید داشت؛ به عنوان مثال نسخه ای که در آمریکا عرضه خواهد شد بدترین امکانات را دارد: ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای داخلی. برای بقیه دنیا رم ۶ گیگابایتی در دسترس است. با این حال در چین این گوشی حتی با فضای داخلی بیشتری منتشر می شود! تمامی مدل ها پورت کارت حافظه را دارا می باشند.

با اینکه Z2 فورس ادیشن پیشرفت های بسیاری نسبت به نسخه قبلی خود کرده است، امّا یک ضعف کاملاً مشهود است که ممکن است به مزاق خیلی از مردم خوش نیاید. این گوشی از یک باتری با قدرت ۲۷۳۰ mAh استفاده می کنند که برای یک پرچ دار نسبتاً ضعیف است! حتی در مقایسه با زد فورس که باتری ای با قدرت ۳,۵۰۰ mAh داشت یک عقب گرد محسوب می شود.

دوربین

در ادامه روند اپیدمی دو دوربینه شدن گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۷، Z2 فورس ادیشن هم با دو دوربین عرضه خواهد شد که در برجستگیِ پشت گوشی مشهود هستند.

رزولوشن عکس برداری دوربین روی کاغذ افت کرده است؛ برای مقایسه، هر دو سنسور این گوشی ۱۲ مگا پیکسلی هستند، در حالی که زد فورس سال گذشته دوربینی ۲۱ مگاپیکسلی داشت. دوربین جلو نیز ۵ مگا پیکسلی خواهد بود که در مقایسه با دیگر پرچم داران حال حاضر ضعیف به نظر می رسد. امّا نور فلش جلو چیزی نزدیک دو برابر افزایش یافته که خبری خوب برای کسانی است که عاشق عکاسی و سلفی گرفتن در تاریکی هستند.

مدهای موتو

مشخص است که بودن در لاین آپ موتو زد حمایتِ موتو مدهای لنوو را هم به همراه دارد. اگر شما از قیافه گوشی خود خسته شوید، به راحتی با وجود این قابلیت ها می توانید آن را تغییر دهید. این تغییر شکل ها همان قدیمی ها هستند به علاوه یک قابلیت جدید جالب و جذاب؛ در Z2 فورس ادیشن می توانید دوربین را سیصد و شصت درجه بچرخانید! این تقریباً شبیه همان چیزی است که گوشی «اسنشال» (Essential) هم پیش از این ارائه کرده بود.

نرم افزار

Z2 فورس ادیشن با اندروید ۷.۱.۱ راهی بازار می شود که در مقایسه با دیگر پرچم داران موجود در بازار پیشرفت خوبی به حساب می آید؛ مثلاً گلکسی اس ۸ با اندوید ۷ نوگت معمولی راهی بازار شد.

موتورولا دقیقاً به خاطر نرم افرار و دستگاه های جانبی فوق العاده اش شناخته نمی شود، ولی ما کمتر از این هم از پرچم دارشان انتظار نداریم. از آن جایی که لنوو دستیار هوشمند جدیدی در ابزارهای جدیدش رو کرده است، بالاخره می توان انتظار داشت راهش را به پرچم دار جدید برند باز کند.

Z2 فورس ادیشن به طور انلاک شده عرضه خواهد شد. قیمتی ۷۵۰ دلاری خواهد داشت که در مقایسه با دیگر پرچم داران موجود، نسبتاً قیمتی سنگین به نظر می رسد. فروش این گوشی از تاریخ ۱۰ آگوست در فروشگاه ها آغاز خواهد شد. همچنین اگر خواستار خرید این دستگاه هستید می توانید از همین امروز آن را در خرده فروشی ها پیش خرید کنید.

در آخر هم باید گفت که Z2 فورس ادیشن در سه رنگ مختلف عرضه می شود: مشکی، خاکستری و طلایی.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید