در داخل Google Pixel 2 XL چه می گذرد - تکفارس 
در داخل Google Pixel 2 XL چه می گذرد - تکفارس 
در داخل Google Pixel 2 XL چه می گذرد - تکفارس 

در داخل Google Pixel 2 XL چه می گذرد

محراب کرامتی
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - 20:01
در داخل Google Pixel 2 XL چه می گذرد - تکفارس 

با باز کردن یک گوشی و مشاهده اجزا داخلی آن اطلاعات زیادی را می توان بدست آورد اما هیچ کسی علاقه ندارد که گوشی خود را بصورت باز شده در یک گوشه مشاهده کند! پس این کار را به دست متخصصان بسپارید و ادامه نوشته را دنبال کنید. 

با باز کردن ۹ پیچ این گوشی شما می توانید به محتویات داخل آن نگاه کنید و  ببینید که از چه قطعاتی تشکیل شده است. همچنین می توانید چیپ ست Pixel Visual Core  که خود گوگل آن را ساخته هم مشاهده کنید. این چیپ ست قرار است تا تاثر زیادی در پردازش عکس ها در اندروید ۸٫۱ داشته باشد. با باز کردن قطعات این گوشی متوجه خواهید شد که بسیاری از بخش های آن از کمپانی های مختلفی می آیند.البته این کاری معمول است و در بیشتر گوشی ها وضع همین است. پردازنده Qualcomm SnapDragon 835 آن توسط سامسونگ طراحی و تولید شده است. باتری ۳۵۲۰mAh ای آن هم از شرکت LG است. RAM storage و Flash storage آن برای شرکت سامسونگ و ماژول NFC آن هم برای کمپانی NXP است.

در داخل Google Pixel 2 XL چه می گذرد - تکفارس 

سنسور های فشاری آن از PCB های انعطاف پذیری هستند که به دور تکه های فلزی پیچیده شده اند. فشار سنج ها بین فضاهای خالی تکه های فلزی به عنوان پل ارتباطی عمل می کنند( همانگونه که در شکل زیر قابل مشاهده است). این فشار سنج ها در واقع مقاومت های حساس به تغییر شکل هستند که با وارد شدن فشار بر رویشان مقاومت متفاوتی از خود نشان می دهند و به این ترتیب پردازنده  متوجه فرمان های لمسی شما می شود.

در داخل Google Pixel 2 XL چه می گذرد - تکفارس 

پورت USB-C بورد جداگانه خود را دارد که از نقاط مثبت این گوشی در طراحی اجزا داخلی است. زیرا از این پورت بصورت روزانه استفاده می شود و در صورت خرابی آن با در نظر گرفتن بورد جداگانه تعویض آن سریع تر و راحت تر می شود. پیچ های آن از نوع معمولی هستند و با ابزار عادی باز می شوند. بسیاری از قطعات آن مدولار بوده و با باز کردن صفحه نمایش قابل جداسازی هستند. اما از سوی دیگر صفحه نمایش آن نازک است و هنگام کار با آن باید نهایت دقت را داشت. همچنین باتری آن بسیار سخت جدا می شود که زیاد جالب نیست. کار با Midframe آن نیز آسان نیست و در کل کار با برخی بخش های این گوشی صبر و  دقت زیادی را می خواهد.

 در کل امتیاز Google Pixel  XL در بخش تعمیر و باز سازی آن ۶ از ۱۰ می باشد و در صورت خرابی و نیاز به تعمیر به جز چند جا با گوشی راحتی مواجه هستیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید