ساخت سنسور حسگر‌ اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش - تکفارس 
ساخت سنسور حسگر‌ اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش - تکفارس 
ساخت سنسور حسگر‌ اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش - تکفارس 

ساخت سنسور حسگر‌ اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش

آریا فرجی
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - 23:24
ساخت سنسور حسگر‌ اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش - تکفارس 

[divider][/divider]حسگر اثر انگشت

Synaptics شرکتی فعال در زمینه تکنولوژی به طور رسمی همکاری خود را با شرکت های بزرگ برای تولید حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش شروع کرد.

آنها این سنسور را FS9500 Clear ID نامگذاری کرده اند. نحوه کارکرد این سنسور همانند سنسور های معمولی است که بیشتر در دکمه home جاسازی میشوند با این تفاوت که با این سنسور ، کاربر هرجای صفحه نمایش را لمس کند سنسور ، اثر انگشت مورد نظر را تشخیص میدهد .

پیش از این شرکت Synaptics سنسور نوری اثر انگشت FS9100 را منتشر کرد که یک گام مهم در زمینه فن آوری گوشی های هوشمند بود که اولین بار این سنسور در گوشی های سری galaxy سامسونگ استفاده شد که به عنوان پرچمداران سامسونگ شناخته می شوند.

‌اینجا پایان همکاری سامسونگ با این شرکت نوآور نبود. این شرکت در نشریه ای مطبوعاتی اعلام کرد که همکاری با پنج شرکت Apple, Samsung , Xiaomi, Oppo , Vivo در زمینه سنسور های یکپارچه با صفحه نمایش در اولویت قرار دارد . امیدواریم شرکت Synaptics بتواند ثابت کند که ایرادات مدل های اولیه از بین رفته است.

‌ID پیشرفته

تفاوت اصلی بین سنسور Clear ID FS9500 و سنسورهای اثر انگشت موجود این است که دستگاه قادر به شناسایی اثر انگشت کاربر در هر کجای صفحه نمایش خواهد بود. اما این نوآوری امکان هک شدن دستگاه را افزایش می دهد؟

‌با پیشرفت تکنولوژی ، دستگاهای هوشمند ما هم توانایی های بیشتری کسب می کنند و به همین ترتیب وابستگی ما برای انجام کار هایمان به آنها بیشتر می شود. هرچه ارتباط ما با دستگاهایمان بیشتر می شود اطلاعات بیشتری از خودمان در اختیار آنها میگذاریم بنابراین ضروری است که ما اطمینان حاصل کنیم که اطلاعات ما از دست هکرها در امان است.

‌این روزها امنیت به یکی از اصلی ترین ابعاد در زمینه تکنولوژی تبدیل شده است. اما دستگاه ها نمیتوانند از اطلاعات ما در برابر شرکت های بزرگ محافظت کنند. همانطور که در آخرین رسوایی گوگل مشخص شد که آنها بدون اجازه کاربر موقعیت های مکانی را جمع آوری می کنند.

‌به گفته کوین باربر، معاون ارشد و مدیر کل بخش تلفن همراه شرکت Synaptics سنسور ID Clear95 FS9500 امن تر از دیگر سنسور های بیومتریک است.

این سنسور می تواند با ویژگی های جدید احراز هویت، مانند PurePrint، که با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) برای تعیین اینکه اثر انگشت واقعی یا جعلی است ساخته شده و همچنین Quantum Matcher که اجازه می دهد تطبیق و تأیید صحت شناسایی اثر انگشت قطعیت یابد.

‌البته هنوز معلوم نشده است که آیا سنسورهای اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش شرکت Synaptics به دستگاه اضافه خواهند شد یا خیر. با این حال، اگر شرکت ها مقداری بیشتر در این زمینه سرمایه گذاری کنند کاری عاقلانه است. پس از آن، Clear ID FS9500 نه تنها جالب ترین راه برای باز کردن قفل گوشی شما باشد، بلکه امن ترین راه هم هست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید