میانگین سرعت اینترنت جهانى نسبت به سال قبل ٣١ درصد رشد داشته است - تکفارس 
میانگین سرعت اینترنت جهانى نسبت به سال قبل ٣١ درصد رشد داشته است - تکفارس 
میانگین سرعت اینترنت جهانى نسبت به سال قبل ٣١ درصد رشد داشته است - تکفارس 

میانگین سرعت اینترنت جهانى نسبت به سال قبل ٣١ درصد رشد داشته است

آریا فرجی
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - 22:19
Ookla Speed Test

[dropcap] [/dropcap] زندگی در عصر دیجیتالی باعث شده تا سرعت اینترنت به یکی از دغدغه های اصلی افراد تبدیل شود. به همین دلیل است که سایت ها و برنامه های زیادی وجود دارند که می توانند سرعت دانلود و آپلود شما را از سرور های مختلف را اندازه گیری کنند که یکی از معروف ترین آن ها سایت SpeedTest.net می باشد که توسط شرکت Ookla اداره می شود.

شرکت Ookla با تست های بی شماری که روزانه دریافت می کند،حجم عظیمی از داده را در اختیار دارد که می تواند پیشرفت یا پسرفت اینترنت در کشور های مختلف را تحلیل کند.
بر اساس آمار های Ookla سرعت متوسط دانلود در جهان در ماه نوامبر امسال، ۴۰/۱۱ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۱۹/۹۶ مگابیت بر ثانیه بوده است. آن ها معتقدند سرعت متوسط اینترنت جهانی به طور کلی افزایش داشته و سرعت متوسط اینترنت های موبایل، ۳۰/۱ درصد افزایش داشته و ۱۱۹ کشور سرعت بالاتر از میانگین را دارند.
میانگین سرعت اینترنت سیمى ۳۱/۶ درصد رشد داشته که ۷۱ کشور به سرعت بالاتر از میانگین رسیده اند.

شرکت Ookla علاوه بر ارائه آمار های جهانی، مشخص کرد که بیشترین پیشرفت و پسرفت در سرعت اینترنت مربوط به کدام کشور ها می باشد.
بیشترین پیشرفت در سرعت دانلود اینترنت موبایل مربوط به کشور لائوس می باشد که افزایش ۲۵۰ درصدی را داشته است. سرعت دانلود شبکه موبایل این کشور در ماه نوامبر، ۱۳/۷۷ مگابیت بر ثانیه معادل با ۱/۷۲ مگابایت بر ثانیه بوده است.

بیش ترین پیشرفت در زمینه سرعت دانلود اینترنت سیمی،مربوط به یکی از جزایر متعلق به کشور فرانسه، به اسم ری یونین (Reunion) می باشد که افزایش ١۴١/۵ درصدی را بدست آورده است.سرعت دانلود اینترنت سیمی این کشور در ماه نوامبر،۶۲/۶۴ مگابیت بر ثانیه بوده که معادل با ۷/۸ مگابایت بر ثانیه است!

بیشترین پسرفت در سرعت دانلود اینترنت موبایل را کشور پورتو ریکو با کاهش ۳۹/۸ درصدی داشته است.سرعت دانلود شبکه موبایل این کشور در ماه نوامبر ۸/۵ مگابیت بر ثانیه بوده که تقریبا برابر با ۱ مگابایت بر ثانیه است.

بیشترین کاهش در سرعت دانلود اینترنت سیمی مربوط به کشور الجزیره است که کاهش ۲۳/۹ درصدی را داشته است. سرعت دانلود شبکه سیمی الجزیره در ماه نوامبر ۳/۷۶ مگابیت بر ثانیه بوده است که برابر با ۴۷۰ کیلو بایت بر ثانیه است!

آمار های منتشر شده بعدی مربوط به رشد اینترنت در کشور هاى پر جمعیت است.در لیست رشد اینترنت موبایل کشور پاکستان با رشد ۵۶/٢ درصدى در رتبه اول قرار دارد.

و آخرین جدول مربوط به رشد اینترنت سیمى در کشور هاى پر جمعیت است که کشور هند با رشد ٧۶/٩ درصدى در جایگاه اول است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید