دستگاه‌های قابل حمل و پوشیدنی به دستیار صوتی Amazon Alexa مجهز می‌شوند - تکفارس 
دستگاه‌های قابل حمل و پوشیدنی به دستیار صوتی Amazon Alexa مجهز می‌شوند - تکفارس 
دستگاه‌های قابل حمل و پوشیدنی به دستیار صوتی Amazon Alexa مجهز می‌شوند - تکفارس 

دستگاه‌های قابل حمل و پوشیدنی به دستیار صوتی Amazon Alexa مجهز می‌شوند

حمیدرضا مزدورانی
۲۲ دی ۱۳۹۶ - 17:01
دستگاه‌های قابل حمل و پوشیدنی به دستیار صوتی Amazon Alexa مجهز می‌شوند - تکفارس 

Alexa دستیار صوتی آمازون تا به امروز تنها بر روی بلندگوی هوشمند این شرکت Echo در دسترس بوده است. این وضعیت با معرفی ابزار توسعه‌ای که تابستان امسال عرضه می‌شود تغییر خواهد کرد.

صدای آشنا
وقتی بحث بلندگو‌های کوچک می‌شود  Amazon Echoحرف اول را می‌زند.این دستگاه بخش عظیمی از این موفقیت را به وجود معاون صوتی هوشمند خود Alexa مدیون است. آمازون اعلام کرده که آن‌ها آماده هستند تا الکسا را خارج از اکو نیز در دسترس قرار دهند.
پیش از برگزاری نمایشگاه CES آمازون یک ابزار جدید با نام Alexa Mobile Accessory Kit معرفی کرد که به توسعه‌دهنده‌ها این اجازه را می‌دهد تا الکسا را بر روی دستگاه های قابل حمل مانند هدست‌ها،هدفون‌‌ها،ساعت‌های هوشمند و دستگاه‌های تناسب‌اندام و…نیز پیاده کنند. الکسا به لطف اکو اکنون توانسته در صنعت سلامتی برای خود شهرت بسیار کسب کند. همچنین آمازون بر روی عینک‌های هوشمند مجهز به الکسا نیز کار می‌کند.
آقای گاگان لوسرا از تیم آمازون در مراسم معرفی گفت: “با استفاده از Alexa Mobile Accessory Kit توسعه‌دهنده‌ها دیگر احتیاجی به برنامه‌نویسی پیچیده برای ادغام الکسا با دستگاه‌های دیگر ندارند. دستگاه های مجهز به بلوتوث صوتی که مجهز به این کیت باشند می‌توانند مستقیما با استفاده از برنامه الکسا (برای سیستم‌عامل های ios و Android) به سرویس صوتی الکسا متصل شوند”

دستیار همراه
آمازون می‌خواهد این اجازه را به توسعه دهندگان سخت افزار بدهد تا بدون هیچ نگرانی از پردازش صوتی، کار خود را انجام بدهند. با مجوز آمازون به شرکت‌های دیگر برای استفاده از الکسا در دستگاه‌های ساخت خود شرکت‌هایی همچون Bose این توانایی را پیدا می‌کنند تا هدفون‌های بلوتوث برای رقابت با ایرپاد شرکت اپل و پیکسل‌باد شرکت گوگل که هر دو با دستیار صوتی ویژه خود کار می‌کنند عرضه کنند.
بریان مگویر مدیر تولید محصولات Bose در بیانه‌ای گفت: ” شرکت ما مشتاق است تا تجربه‌ی جدیدی از الکسا را در اختیار مشتریانمان قرار دهد. دسترسی به قابلیت های متعدد الکسا همچون موزیک،اطلاعات و مهارت‌‌ها بر روی هدفون‌های ما بسیار ساده‌تر از همیشه خواهد بود. ما در حال تلاش برای بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی هستیم “


در کنار شرکت Bose آمازون در حال رایزنی با چند سازنده همچون Jabra,iHome,Beyerdynamics,Browser,Wilkins,AVS Solution و…است. هرکدام از این سازندگان توسعه جانبی الکسا را برای یکپارچه‌سازی دستگاه‌های هندزفری با الکسا را آغاز کرده‌اند. دیگر توسعه‌دهندگان علاقه‌مند نیز فرصت دارند تا قبل از تابستان ۲۰۱۸ که کیت به طور گسترده در دسترس قرار بگیرد به این طرح بپیوندند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید