AMD به دنبال حفاظت از پردازنده های خود در برابر Spectre - تکفارس 
AMD به دنبال حفاظت از پردازنده های خود در برابر Spectre - تکفارس 
AMD به دنبال حفاظت از پردازنده های خود در برابر Spectre - تکفارس 

AMD به دنبال حفاظت از پردازنده های خود در برابر Spectre

مهتاب جهاندار
۲۹ دی ۱۳۹۶ - 11:00
AMD به دنبال حفاظت از پردازنده های خود در برابر Spectre - تکفارس 

با توجه به اعلام شرکت AMD دو بدافزار Meltdown و Spectre که بیشتر پردازنده‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند، تقریبا این موضوع برای پردازنده‌های شرکت AMD تقریبا صفر است و این چیپ‌ها در برابر بد‌افزارها ایمن هستند.

البته کمپانی افزوده که خطر صفر بدان معنا نیست که کاملا پردازنده‌ها از خطر در امنیت کامل باشند و همچنان باید مراقبت‌ها و حفاظت‌هایی برای پیشگیری از هر نوع خطر احتمالی داشت. Mark Papermaster یکی از مدیران AMD اظهار داشت:

ما برای حفاظت‌های بیشتر گام‌های اضافی جهت بروزرسانی میکرودهای پردازنده و قطعات سیستم‌عاملی تعریف کردیم تا مشتریان و شرکای AMD کمتر در معرض تهدید چنین بدافزارهای خطرناک باشند.

شرکت AMD در حال حاضر بروزرسان محافظت از آسیب‌پذیرهای موردبحث را برای صاحبان پردازنده Ryzen و EPYC دردسترس قرار داده است. در طول هفته‌های آینده نیز بروزرسانی برای پردازنده‌های قدیمی‌تر این برند منتشر خواهد شد. همانند اینتل این بروزرسانی به سازندگان کامپیوترهای شخصی اجازه می دهد تا سخت‌افزاری مطمئن را در محصولات خود جای دهند و مشتریان اطمینان لازم را برای خرید کامپیوتر کسب کنند.

متاسفانه AMD مشخص نکرده آیا این بروزرسانی روی عملکرد پردازنده‌های رایزن یا پردازنده‌های سروری EPYC تاثیری می‌گذارد یا آن که بدون هیچ تاثیری خواهد بود. AMD سعی کرده از نقطه نظر Meltdown و Spectre چشم پوشی کند زیرا پردازنده‌های آن در برابر این بدافزارها محفوظ هستند. البته شرکت‌ها سعی می‌کنند برای  Spectre variant 2 بروزرسانی‌هایی را در اختیار صاحبان محصولات خود منتشر کنند. اینتل قصد دارد تا ۱۵ ژانویه ۹۰ درصد پردازنده‌های ۵ سال گذشته خود را با بروزرسانی محافظت کند. حال نوبت به  AMD رسیده تا بروزرسانی را برای پردازنده‌های خود منتشر کند. ما منتظریم تا شرکت اپل برای سیستم‌عامل‌های خود بروزرسانی منتشر کند و این شامل سیستم‌عامل مک و iOS می‌شود. انتظار داریم شرکت‌های سازنده اسمارتفون‌های اندرویدی برای محصولات خود بروزرسانی منتشر کنند.

AMD همچنین اعلام کرده که معماری تراشه گرافیکی Radeon تحت تاثیر بدافزارهایی چون Spectre یا Meltdown قرار نمی‌گیرد. با این حساب محصولات AMD در سطح بالایی از امنیت قرار دارند و بعید است این نوع بدافزارها تهدیدی برای آن محسوب شوند.

AMD قصد داشته در آینده جزئیات بیشتری را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد و بروزرسانی‌های بیشتری منتشر کند تا سطح امنیت پردازنده‌های خود را افزایش دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید