فراری برای اولین بار ابرخودروی الکتریکی و SUV می‌سازد - تکفارس 
فراری برای اولین بار ابرخودروی الکتریکی و SUV می‌سازد - تکفارس 
فراری برای اولین بار ابرخودروی الکتریکی و SUV می‌سازد - تکفارس 

فراری برای اولین بار ابرخودروی الکتریکی و SUV می‌سازد

حمیدرضا مزدورانی
۳۰ دی ۱۳۹۶ - 18:02
فراری برای اولین بار ابرخودروی الکتریکی و SUV می‌سازد - تکفارس 

شرکت ایتالیایی فراری قصد دارد تا برای رقابت با تسلا در زمینه‌ی ماشین‌های بالارده‌ و لوکس سازگار با محیط زیست،  یک سوپرماشین الکتریکی بسازد. سرجیو مارچیون (Sergio Marchionne) مدیرعامل گروه فیات کرایسلر اعلام کرده است که این شرکت ایتالیایی یک خودرو SUV نیز خواهد ساخت. در حالی که وی قبلا، ایده ساخت SUV توسط این شرکت را مسخره خوانده بود.
مارچیون در سخنرانی خود در نمایشگاه بین‌المللی خودروهای امریکای شمالی مطلب خاصی در مورد خودروی الکتریکی فراری ارائه نکرد اما گفت که فراری قبل از اینکه Tesla Roadster به بازار بیاید، یعنی تا سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. وی گفت: ” اگر قرار باشد سوپرماشین الکتریکی ساخته شود فراری، اولین را خواهد ساخت.” همچنین وی در مصاحبه با بلومبرگ گفت:” مردم از ماشین الکتریکی که تسلا معرفی کرده است، بسیار هیجان‌زده شده اند. من نمیخواهم کاری که الون ماسک (Elon Musk) موفق به انجام آن شده‌ را کوچک نشان دهم اما این کاریست که ما هم میتوانیم آن را انجام دهیم”
دیدگاه جالبی بود از سوی مارچیون. به‌ویژه که او وعده‌های دیگر شرکت‌ها  درمورد سرمایه‌گذاری چند میلیاردی در این زمینه را کوچک شمرد. وی گفت:” من نمی‌دانم چگونه می‌شود از فروش محصولات الکتریکی سودآوری داشت، مگر اینکه این محصولات را در طیف‌های بسیار متفاوت عرضه کرد”. مارچیون معتقد است که فقط ابرخودروهای الکتریکی می‌توانند در این عرصه سود‌‌آور باشند و توضیح می‌دهد که چرا شرکت‌هایی مثل جیپ (Jeep) و دوج (Dodge) همانند فراری یک سوپرماشین الکتریکی نمی‌سازند. استراتژی فراری تولید تعداد محدود محصول است که باعث افزایش محبوبیت این برند می‌شود. البته این سبک تولید، باعث کند شدن روند رشد می‌شود، اما در کل موجب افزایش درآمد و سودآوری این شرکت می‌شود.

دو شرکت BMW و Porche نیز، در حال برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای تمام الکتریکی در سال‌های آینده هستند. BMW اعلام کرده است که نوع الکتریکی i8 roadster را در سال‌های آینده، عرضه خواهد کرد. پورشه نیز برای تولید مدل Mission E در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی کرده است.
مارچیون در مورد زمان عرضه یا مشخصات مدل SUV این شرکت اطلاعاتی را ارائه نکرد. اما در مصاحبه با AutoExpress در نمایشگاه دیترویت گفت:” این مدل ویژگی‌های خاصی که در محصولات فراری وجود دارد را دارا خواهد بود و تجربه‌ی رانندگی آن همانند رانندگی با دیگر مدل‌های فراری بی‌نظیر خواهد بود.”
وی به طور قابل توجهی از نظر خود در سال ۲۰۱۶ عقب‌نشینی کرده است. هنگامی که از او، در مورد مدل SUV ساخت این شرکت پرسیده بودند، گفته بود:” برای ای کار اول باید من را بکشید”

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید