بیشتر شدن اخبار محلی در فیسبوک - تکفارس 
بیشتر شدن اخبار محلی در فیسبوک - تکفارس 
بیشتر شدن اخبار محلی در فیسبوک - تکفارس 

بیشتر شدن اخبار محلی در فیسبوک

سید محمد معلمی
۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - 19:10
بیشتر شدن اخبار محلی در فیسبوک - تکفارس 

فیسبوک گزارش داده است که قرار دادن اخبار محلی را در اولویت می‌گذارد.

این تغییر نگرش به این معناست که شما می‌توانید اخبار منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید را همانند روزنامه و تلویزیون، در فیسبوک مشاهده کنید. البته این تغییرات فعلاً در ایالات متحده اعمال شده‌اند ولی فیسبوک قصد دارد به صورت جهانی این امکان را عرضه کند.

مارک زاکربرگ، در یک پست فیسبوکی گفت: اگر خوانندگان اخبار محلی از این قابلیت استقبال کنند، قطعاً این کار را خواهیم کرد زیرا مردم هر منطقه برای مشاهده اخبار محل زندگی خود، رغبت نشان داده‌اند و دوست دارند تا از مسائل روز منطقه آگاه باشند.

این کار فیسبوک، در ادامه تغییرات گسترده این کمپانی در بخش اخبار است که از ابتدای سال ۲۰۱۸ آغاز شده بود.

در روز یازدهم ماه ژانویه، این شرکت گفت که قصد دارد پست‌های منتشر شده توسط دوستان و اعضای خانواده یک شخص را در اولویت انتشار قرار دهد. در هفته بعد نیز گزارش داد که تنها اخباری را روی خروجی خود منتشر می‌کند که منبع آن، قابل‌اعتماد است.

با این کار، فیسبوک به خبرگزاری‌های محلی که همیشه به دنبال خواننده بودند، کمک بسیار بزرگی خواهد کرد. همچنین این کار باعث می‌شود ابهامات موجود در مورد برخی اخبار از بین برود.

در سال ۲۰۱۶، یک سایت خرابکار که خود را دنور گاردین می‌نامید، خبری نادرست منتشر کرد و جالب است که این خبر بیش از نیم میلیون مرتبه اشتراک‌گذاری شد به خاطر اینکه نام یک منبع شناخته‌شده به میان آمده بود.

با این کار فیسبوک، خبرگزاری‌های محلی باید رقابت شدیدتری با این کمپانی داشته باشند هرچند زاکربرگ گفته است که مقدار اخبار از ۵ درصد به ۴ کاهش خواهد یافت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید