کمک ربات مینیمالیستی به جراحان - تکفارس 
کمک ربات مینیمالیستی به جراحان - تکفارس 
کمک ربات مینیمالیستی به جراحان - تکفارس 

کمک ربات مینیمالیستی به جراحان

سید محمد معلمی
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - 20:32
کمک ربات مینیمالیستی به جراحان - تکفارس 

نگاهی به این خبر

محققان به تازگی رباتی مینیمالیستی اختراع کرده‌اند که شباهت زیادی به تیغ جراحی داشته و توانایی وارد شدن به رگ‌های بدن انسان را دارد.

این ربات، برای رساندن دارو به قسمت‌های مختلف بدن طراحی و تولید شده است.

 

ربات سخت کوش

طبق گفته‌های آقای مکس پلانک، محقق علوم سیستم‌های هوشمند دانشگاه اشتوتگارت آلمان، این وسیله کوچک می‌تواند روزی در داخل بدن انسان حرکت کند.

این ربات نه تنها قادر است راه برود، بلکه توانایی خزیدن، پریدن و حتی شنا کردن نیز دارد.

این ربات ریز که سایزی تقریباً برابر با دانه برنج دارد، حرکاتش از شیوه حرکت کرم لارو، سوسک و عروس دریایی الهام گرفته شده است.

با این قابلیت‌ها، چنین سؤالی پیش می‌آید که چگونه ممکن است بدون اندام جنبشی، این ربات چند حرکت را انجام دهد؟

محققان آلمانی می‌گویند:(( از بیرون بدن بیمار میدان مغناطیسی ایجاد کرده و از درون بدن او، قسمت‌های مغناطیسی را کنترل می‌کنند و همین باعث می‌شود، ربات در بدن، حرکات خود را انجام دهد)).

 

درمان بدون خون‌ریزی

این ربات، پس از اینکه آمادگی لازم را برای انجام عملهای جراحی داشت، وارد علم پزشکی خواهد شد و داروها را به قسمت‌هایی از بدن بیمار خواهد رساند که دسترسی به آنها سخت‌تر از دیگر جاهاست. همچنین، ربات کوچک توانایی این را دارد که وسیله‌ای را از جایش بلند کرده، حرکت داده و خارج کند.

مارتین سیتی، مدیر سازمان هوش فیزیکی می‌گوید:(( این دارو، در آینده داروها را به قسمت‌هایی که مایکروسافت می‌خواهیم خواهد رساند. به خاطر بی‌خطر بودن چنین وسایلی، استفاده از آنها باید به بیشترین حد خود برسد زیرا این ربات می‌تواند در پوست انسان حرکت کرده، وارد دستگاه گوارش شده و حتی به قلب نیز برسد)).

استفاده از این ربات در یک معده مصنوعی، نخستین آزمایش آن بوده است که امید زیادی وجود دارد تا در آینده‌ای نزدیک، یکی از وسایل پرکاربرد در علم پزشکی و اتاق‌های عمل باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید