Venom F5 تا ۳۰۰ مایل بر ساعت سرعت دارد - تکفارس 
Venom F5 تا ۳۰۰ مایل بر ساعت سرعت دارد - تکفارس 
Venom F5 تا ۳۰۰ مایل بر ساعت سرعت دارد - تکفارس 

Venom F5 تا ۳۰۰ مایل بر ساعت سرعت دارد

محراب کرامتی
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - 22:07
Venom F5 تا ۳۰۰ مایل بر ساعت سرعت دارد - تکفارس 

خودرو جدید Hennessey Venom که از ماشین های فرمول یک هم سریع تر است، نام خود را از گردباد F5 گرفته است. این ماشین به کلی درباره ی قدرت و طراحی جدید است. همچنین در کل جهان تنها ۲۴ مورد از آن ساخته شده است که آن را به شدت نادر می‌کند. به گفته کمپانی نیمی از این تعداد از قبل پیش خرید شده بودند و به قیمت ۱٫۶ میلیون دلار هرکدام به فروش رفتند.

بیشتر چیز هایی که در مورد خودرو Venom F5 می‌دانیم اطلاعاتی است که Hennessey Special Vehicles، کمپانی کوچک سازنده آن، منتشر کرده است. این خودرو با دو توربو V8 و قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار قادر است تا به سرعت ۳۰۱ مایل بر ساعت برسد. بنیان گذار کمپانی، John Hennessey گفته که:” اینکه می‌توانیم به ۳۰۰ مایل بر ساعت برسیم مهم نیست. اینکه در چه زمانی بتوانیم به آن برسیم مهم است.”

بدنه Venom F5 از جنس فیبر کربنی همراه با آلومینیوم در اطراف آن است که این خودرو را با وزنی نسبتا سبک تولید می‌کند. به گفته سازندگان وزن اولیه خودرو حدود ۱۳۶۰ کیلوگرم است. به خاطر سبک بودن آن این خودرو شتاب خوبی دارد و در ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۸۶ مایل بر ساعت می‌رسد. در ۳۰ ثانیه هم به سرعت ۲۵۰ مایل بر ساعت رسیده و سپس توقف کامل می‌کند.

Venom F5 تا ۳۰۰ مایل بر ساعت سرعت دارد - تکفارس 

رقابت با دیگر ابر خودرو ها

Venom F5 از Aston Martin Valkyrie AMR Pro سنگین تر است. این خودرو استون مارتین در این هفته معرفی شد. البته باید گفت که این خودرو برای مصارف نرمال طراحی شده و سرعت حداکثر ۲۲۵ مایل بر ساعت را به راننده می‌دهد. پس در مسابقه ای بین این دو ماشین خودرو استون مارتین شکستی حتمی دارد. حال که بین خودرو ها مسابقه ای فرضی می‌گذاریم بهتر است این خودرو را با یکی دیگر از محصولات امسال مقایسه کنیم. خودرو Rimac Concept Two با سرعت حداکثر ۲۵۸ مایل بر ساعت شاید بتواند حریفی برای Venom F5 باشد. زیرا Rimac Concept Two بسیار پرشتاب تر از Venom است و می‌تواند در زیر ۵ ثانیه تا ۱۰۰ مایل سرعت بگیرد. البته باید به حداکثر سرعت دو خودرو هم توجه داشت و در پیست های طولانی Venom F5 برنده است. اما در پیست های کوتاه تر نتیجه معلوم نیست و باید مشاهده شود.

Venom F5 تا ۳۰۰ مایل بر ساعت سرعت دارد - تکفارس 

Hennessey قطعا اولین سازنده ای نیست که می‌خواهد به سرعت بالای ۳۰۰ مایل بر ساعت برسد. دیگر سازندگانی همچون بوگاتی و Koenigsegg در تلاش اند تا بتوانند این برچسب را به افتخارات خود اضافه کنند. تاکنون آن ها توانسته اند تا به حداکثر ۲۸۴ مایل بر ساعت برسند و زیاد طول نمی‌کشد که به هدف خود برسند.  البته باید گفت که ماشین بوگاتی متوسط سرعت ۲۷۸ مایل بر ساعت داشت. این سرعت در دو بار امتحان شدن در پیست بدست آمد.Venom F5 تا ۳۰۰ مایل بر ساعت سرعت دارد - تکفارس 

Venom F5 تا ۳۰۰ مایل بر ساعت سرعت دارد - تکفارس 

آیا قیمت  اهمیت دارد؟

در کل اینکه این ماشین ها تا چه سرعتی توانایی عملکرد دارند بی ربط است زیرا هیچ وقت نمی‌توانند در آن سرعت در حالت عادی استفاده شوند. برای رانندگی در سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت باید یک اتوبان را به کلی بست. گفت و گو های زیادی راجع به این کاربرد ماشین های Full end انجام گرفته است. همچنین باید در نظر داشت که رانندگی در سرعت های بالا به شدت خطرناک و سخت تر است. همچنین چرخ خودرو ها هم احتمال زیادی دارند که از جا در بیایند. اما این کمپانی ها برای سرعت این خودرو ها را نمی‌سازند، بلکه در بخش تبلیغات و فروش صرفه زیادی دارند و نام کمپانی را بیشتر بر سر زبان ها می‌اندازند. فروش این ماشین های چند صد میلیونی نیازمند ایجاد علاقه در خریدار است و باید برچسبی داشته باشد که او را وادار به خرید آن کند. پس برای خرید این ماشین ها قیمت ملاک نیست و افرادی که به دنبال آن ها هستند در پی خودرویی لاکچری هستند. هرچند باید از آن ها تشکر کرد زیرا با تقاضا های سنگین این افراد از کمپانی ها، سازندگان مجبورند تا مرز های خود را به جلو برانند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید