طراحی دوباره پردازنده‌های اینتل برای مقابله با بدافزار Spectre - تکفارس 
طراحی دوباره پردازنده‌های اینتل برای مقابله با بدافزار Spectre - تکفارس 
طراحی دوباره پردازنده‌های اینتل برای مقابله با بدافزار Spectre - تکفارس 

طراحی دوباره پردازنده‌های اینتل برای مقابله با بدافزار Spectre

سید محمد معلمی
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - 17:55
طراحی دوباره پردازنده‌های اینتل برای مقابله با بدافزار Spectre - تکفارس 
اینتل گزارش داده است که قصد دارد اقدامات تازه‌ای را بر علیه بدافزار Spectre ارائه کند.
در حالی که بدافزار Meltdown با اقدامات نرم‌افزاری از بین خواهد رفت، مدیرعامل اینتل، آقای برایان کرزانیچ، عنوان کرده است که قسمت‌هایی از پردازنده‌های این شرکت برای مبارزه با Spectre دوباره طراحی می‌شوند تا در مقابل نسخه‌های مختلف این بدافزار مقاوم باشند.
نسل بعدی پردازنده‌های اینتل به نام Xeon یا Cascade Lake، همزمان با پردازنده‌های نسل ۸ این شرکت به نام Core، تمام این اقدامات اخیر اینتل را شامل می‌شوند.
این فعالیت‌های اینتل به عنوان دیوار دفاعی اضافی میان کاربر و نرم‌افزارها خواهند بود.
دارندگان پردازنده‌های فعلی اینتل که بدون CPU هستند، باید همچنان منتظر آپدیت‌های جدید باشند تا خود را در مقابل Spectre مقاوم کنند. البته این بروزرسانی‌ها باعث عملکرد بهتر پردازنده‌ها نیز می‌شوند.
مدیرعامل اینتل می‌گوید: همزمان با عرضه محصولات جدید خود به بازار، باید از بهتر شدن عملکرد پردازنده‌ها و مطابقت با نیاز مشتریان اطمینان حاصل کنیم زیرا هدف ما علاوه بر عملکرد بهتر محصولات، افزایش امنیت آنها نیز می‌باشد.
اینتل چند روز گذشته اعلام کرد که بروزرسانی‌های این شرکت، برای تمام محصولاتی هستند که طی ۵ سال اخیر معرفی شده‌اند.
مایکروسافت نیز تلاش کرده تا با آوردن آپدیت‌های مربوط به Spectre اینتل به کاتالوگ مایکروسافت آپدیت خود، سیستم‌هایش را ایمن کند. ضمن اینکه مایکروسافت قصد دارد تا این بروزرسانی‌ها را برای تمامی مدیران IT انتشار دهد تا آنها نیز از این تنظیمات بهره‌مند شوند.
اینتل در گذشته اعلام کرده بود که باگی باعث می‌شد تا سیستم‌های آن ری‌استارت شوند. مایکروسافت نیز از عرضه آپدیت اضطراری برای ویندوز خبر داده بود تا پچ‌های پردازنده‌های اینتل اصلاح شوند ولی گویا اکنون دیگر خبری از اقدامات امنیتی سخت و فشرده نیست.
اینتل هم‌اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با ۳۲ مشکل مطرح شده توسط تیم تحقیق و تفحص نرم‌افزاری گوگل (Google`s Project Zero) می‌باشد.
ماه گذشته نیز مشخص شد که اینتل به دولت آمریکا به خاطر مشکلات Spectre و Meltdown هشدار نداده بود و زمانی این خبر منتشر شد که جزئیات آن فاش شده بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید