بریدگی و دوربین ثانویه ۲۴ مگاپیکسلی در پرچمدار جدید ویوو - تکفارس 
بریدگی و دوربین ثانویه ۲۴ مگاپیکسلی در پرچمدار جدید ویوو - تکفارس 
بریدگی و دوربین ثانویه ۲۴ مگاپیکسلی در پرچمدار جدید ویوو - تکفارس 

بریدگی و دوربین ثانویه ۲۴ مگاپیکسلی در پرچمدار جدید ویوو

سید محمد معلمی
۲ فروردین ۱۳۹۷ - 15:45
بریدگی و دوربین ثانویه ۲۴ مگاپیکسلی در پرچمدار جدید ویوو - تکفارس 

ویوو از پرچمدار جدید خود به نام وی ۹ رونمایی کرده است. این گوشی دارای صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی و ال‌سی‌دی، رزولوشن ۱۰۸۰*۲۲۸۰ و نسبت تصویر ۱۹:۹ می‌باشد.

به علاوه، در این گوشی بریدگی وجود دارد که به اعتقاد ویوو، این بریدگی باعث شده تا ۹۰ درصد دستگاه، صفحه نمایش باشد.

مشخصات فنی این گوشی برای یک پرچمدار در حد استاندارد است به طوری که رم ۴ گیگ، باتری ۳۲۶۰ میلی‌آمپر، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت، پشتیبانی از مموری کارت، پورت میکرو یواس‌بی، نسخه ۸٫۱ اندروید، رابط کاربری Funtouch ویوو و . . . در آن به چشم می‌خورند.

دوربین اصلی گوشی وی ۹ ویوو، دوگانه بوده و دارای دو لنز ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی است. البته با توجه به اینکه ویوو همیشه دوربین‌های ثانویه را در اولویت قرار می‌دهد، دوربین جلوی این گوشی ۲۴ مگاپیکسل می‌باشد.

در دوربین سلفی این گوشی، قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی به نام AI Face Beauty وجود دارد که می‌تواند سن، جنسیت، رنگ پوست و محیط را شناسایی کند تا بهترین تصویر را از سوژه بگیرد.

علاوه بر این قابلیت، ویژگی نورپردازی دوربین سلفی نیز وجود دارد که تقریباً مشابه کاری است که اپل در آیفون ۸ و آیفون ایکس انجام داد. البته هنوز در مورد چگونگی کار کردن این ویژگی صحبتی نشده است.

ویوو ادعا می‌کند که ویژگی موتور هوشمند هوش مصنوعی (AI Smart Engine)، عملکرد این گوشی را از طریق مدیریت حافظه داخلی و نحوه اجرا برنامه‌ها بر اساس اخلاقیات کاربر بهبود می‌سازد.

ضمن اینکه قابلیت دسترسی هوش مصنوعی به چهره (AI Face Access)، دقت باز کردن قفل صفحه نمایش را افزایش می‌دهد و به علاوه، حسگر توجهی هوش مصنوعی (AI Attention Sensing) با شناسایی چهره صاحب گوشی، اعلان‌های کمتری را به نمایش می‌گذارد.

این قابلیت‌ها تا چند سال پیش، به عنوان هوش مصنوعی در گوشی‌ها نامگذاری نمی‌شدند ولی اکنون سال ۲۰۱۸ شده و قضایا فرق کرده‌اند.

مدل وی ۹ ویوو، برای هند و چند کشور دیگر پرچمدار خواهند بود در حالی که این شرکت برای چین، پرچمدار جدیدی تولید کرده که نام آن را ایکس ۲۱ نامیده است.

این گوشی شباهت‌هایی با ویوو وی ۹ دارد ولی پردازنده آن اسنپ‌دراگون ۶۶۰، دوربین اصلی و ثانویه ۱۲ مگاپیکسلی، صفحه نمایش اولد، اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش و . . . می‌باشد.

اسکنر اثر انگشت نصب شده در صفحه نمایش ویوو ایکس ۲۱ توسط کمپانی Goodix تهیه شده و این بار شرکت Synaptics نقشی ندارد.

مدل وی ۹ در دو رنگ مشکی و طلایی در بازار موجود خواهد بود. ضمن اینکه هنوز قیمت این گوشی نیز مشخص نشده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید