تولید ربات‌های زنبوری توسط Walmart - تکفارس 
تولید ربات‌های زنبوری توسط Walmart - تکفارس 
تولید ربات‌های زنبوری توسط Walmart - تکفارس 

تولید ربات‌های زنبوری توسط Walmart

سید محمد معلمی
۵ فروردین ۱۳۹۷ - 19:07
تولید ربات‌های زنبوری توسط Walmart - تکفارس 

خلاصه خبر

جمعیت زنبورها به شکل قابل‌توجهی کاهش یافته است و به حد هشدار رسیده است. به همین دلیل Walmart پتنتی از زنبورهای هوشمند طراحی نمایش داده است که هم ربات بوده و هم می‌تواند کارهای مربوط به گرده افشانی را انجام دهد.

 

Walmart که صاحب مجموعه‌ای از فروشگاه زنجیره‌ای غذا می‌باشد، ربات زنبور مانندی طراحی کرده است تا از طریق این وسایل هوشمند، گرده افشانی را انجام دهد.

این ربات‌ها با استفاده از چندین دوربین و سنسور، گیاهان را شناسایی کرده و به طور خودکار دور گلها می‌چرخند. سپس همچون موجود واقعی و به صورت کاملاً طبیعی، عملیات گرده افشانی را انجام می‌دهد.

قضیه زمانی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم Walmart به عنوان شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای، محصولات دیگری که به کشاورزی مربوط می‌شوند را نیز تولید کرده است و این زنبورهای رباتی، ۱ محصول از ۶ تولید این شرکت می‌باشند.

این تولیدات کارایی انواع موجودات دخیل در کشاورزی را دارند از سمپاشی گرفته تا گرده افشانی. حتی در برخی موارد گفته شده که Walmart هواپیماهای بدون سرنشین مخصوص کشاورزان تولید کرده است.

این کار Walmart می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها در امر تولید و برداشت محصولات کشاورزی شده و بهره‌وری باغداری را افزایش دهد.

مسئله عجیبی که وجود دارد این است که چرا Walmart به عنوان مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای این کار را انجام داده است؟

خودِ شرکت Walmart هنوز در مورد این وسایل، توضیحی ارائه نکرده است و به همین دلیل می‌توان برداشت‌های مختلفی از اقدام این شرکت داشت.

یکی از دلایل چنین کاری می‌تواند این باشد که Walmart می‌خواهد روی غذا و محصولاتی که تولید می‌کند، کنترل بیشتری داشته باشد و شاید هم با کنترل محصولات و تولیدات کشاورزی، قصد دارد کیفیت آنها را افزایش داده و قیمت تمام شده را کاهش دهد.

این دلایل را می‌توان قانع‌کننده دانست به خصوص از زمانی که Walmart برنامه داشته تا سرویس ارسال محصولات خود را ارتقا دهد.

بر اساس پتنت نمایش داده شده در ماه ژانویه توسط Walmart، این سرویس به خریداران اجازه می‌دهد تا سفارش خود را قبول یا رد کنند.

این سرویس پتانسیل زیادی دارد تا تجارت Walmart را گسترش دهد. به علاوه، چنین برنامه‌ای باید به گونه‌ای باشد که محصولات از کیفیت بالایی برخوردار باشند. بنابراین می‌توان گفت که تولید این ربات‌ها تصمیمی منطقی بوده است.

ضمن اینکه، جمعیت زنبورهای عسل به شدت کاهش یافته است و ما دیگر نمی‌توانیم از طریق این حشرات ریز، عملیات گرده افشانی در طبیعت را انجام دهیم. به همین دلیل، این ربات‌ها در آینده، جزو پایه‌های اصلی تولیدات کشاورزی خواهند بود.

در حالی که دانشمندان به دنبال کشف دلایل کاهش جمعیت زنبورهای عسل هستند و به نتایجی نیز دست یافته‌اند، این محصول Walmart می‌تواند صنعت کشاورزی را همچنان پابرجا و زنده نگه دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید