نروژ به دنبال ساخت شهری پاک است - تکفارس 
نروژ به دنبال ساخت شهری پاک است - تکفارس 
نروژ به دنبال ساخت شهری پاک است - تکفارس 

نروژ به دنبال ساخت شهری پاک است

محراب کرامتی
۵ فروردین ۱۳۹۷ - 23:41
نروژ به دنبال ساخت شهری پاک است - تکفارس 

اسلوو ممکن است در چند سال آینده به اولین شهر پاک دنیا تبدیل شود. این شهر انرژی مورد نیاز مردمش را بطور کامل از انرژی های پاک تامین می‌کند. این انرژی ها تجدید پذیر خواهند بود.

اسلوو، پایتخت نروژ در آینده ای نزدیک به شهری سبز تبدیل خواهد شد. مقامات این شهر نقشه های خود برای آن را منتشر کرده اند. آن ها می‌خواهند که در کنار فرودگاه شهر اسلوو شهری بسازند که کاملا زیست دوست باشد. این شهر با نام OAC معروف شده است. OAC انرژی مورد نیاز خود را بطور کامل تولید خواهد کرد. خودرو های درون آن نیز بدون راننده و الکتریکی خواهند بود. برخی از ویژگی های این شهر به شکل زیر هستند:

  • این شهر قابلیت پیاده روی بالایی خواهد داشت. بطوریکه ساکنین آن برای رفتن به بیشتر جاهای شهر می‌توانند پیاده روی کنند و نیازی به استفاده از وسائل نقلیه نیست.
  • مرکز این شهر کاملا خالی از هرگونه وسائل نقلیه است.
  • این شهر با انرژی پاک کار می‌کند. چراغ های آن بصورت خودکار هستند. تکنولوژی دفع ضایعات هوشمند برای آن در نظر گرفته شده است. تکنولوژی های امنیتی مخصوصی در آن آزمایش می‌شوند.
  • این شهر در خرید و فروش یا جابجایی سوخت های فسیلی نقشی ایفا نخواهد کرد.
  • هواپیما های این شهر نیز بطوری طراحی خواهند شد که مقدار کمی سوخت مصرف کنند یا بطور کامل بدون آن کار کنند.
  • فقط ماشین های الکتریکی درون شهر می‌توانند فعالیت داشته باشند.
  • فعالیت های بازیافتی در این شهر به شدت سختگیرانه خواهند بود.

نروژ به دنبال ساخت شهری پاک است - تکفارس 

به دنبال این شهر  ممکن است خود اسلوو پس از چند سال جزو این برنامه قرار گیرد و به شهری سبز تبدیل شود. این فرصت ساخت شهری از هیچ است که بتواند تمامی استاندارد های یک شهر ایده‌آل را داشته باشد. گفته شده که ساخت OAC در سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد و در ۲۰۲۲ به اتمام خواهد رسید. اما به نظر می‌رسد که این زمان بندی کمی جاه‌طلبانه است و ممکن است تغییر کند. اما چیزی که مشخص است این است که به زودی این شهر را بر روی نقشه مشاهده خواهیم کرد!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید