آنر ۱۰ دارای قابلیت تشخیص چند منظره‌ای در عکاسی خواهد بود - تکفارس 
آنر ۱۰ دارای قابلیت تشخیص چند منظره‌ای در عکاسی خواهد بود - تکفارس 
آنر ۱۰ دارای قابلیت تشخیص چند منظره‌ای در عکاسی خواهد بود - تکفارس 

آنر ۱۰ دارای قابلیت تشخیص چند منظره‌ای در عکاسی خواهد بود

سید محمد معلمی
۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - 17:30
آنر ۱۰ دارای قابلیت تشخیص چند منظره‌ای در عکاسی خواهد بود - تکفارس 

شایعات در مورد هوآوی آنر

اگر اخیراً شایعات زیادی در مورد گوشی‌های آنر شنیده می‌شود احتمالاً به این نتیجه رسیده‌اید که هوآوی می‌خواهد از دستگاهی جدید رونمایی کند.

این گوشی که ظاهراً آنر ۱۰ نام خواهد داشت، پردازنده Kirin 970 و دوربین اصلی دوگانه ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی دارد.

بر اساس برخی اسناد موجود، مهمترین مشخصه آنر ۱۰، تکنولوژی حالت تقسیم بندی تصویر معنایی در عکاسی می‌باشد.

این تکنولوژی به معنای این است که در یک عکس، دوربین توانایی تشخیص چند منظره را دارد که این کار را فناوری هوش مصنوعی انجام می‌دهد زیرا پردازنده Kirin 970 این قابلیت را دارد و باعث می‌شود تا حیوانات، برف، ساحل، کوه و . . . را شناسایی کند.

این الگوریتم جدید باعث پیشرفته‌تر شدن دوربین نیز می‌شود به طوری که امکان شناسایی اجسام متحرک فراهم خواهد شد و افکت‌هایی نیز به عکس گرفته وارد می‌کند.

متأسفانه سند منتشر شده کامل نیست ولی می‌توان از تصاویری که به آن مربوط است تا حدودی این تکنولوژی را مشاهده نمود. به علاوه، به وسیله این عکسها می‌توانیم ببینیم که این تکنولوژی چگونه کار می‌کند.

بر خلاف تکنولوژی گوگل در این زمینه که به +DeepLab-v3 معروف است، فناوری استفاده شده توسط هوآوی کاملاً آفلاین می‌باشد.

البته هنوز تا معرفی آنر ۱۰ زمان زیادی باقی است و نمی‌توانیم بگوییم که این اطلاعات کاملاً درست هستند و چه مقدار در عکاسی مؤثر واقع خواهند بود ولی روی کاغذ، اصل مطلب بسیار کاربردی به نظر می‌رسد. ضمن اینکه استفاده از پردازنده Kirin 970 در این گوشی می‌تواند بیانگر این باشد که از این پردازنده در گوشی‌های آتی هوآوی یعنی P20 Duo و Mate 10 Duo نیز استفاده خواهد شد.

بر اساس شایعات، دیگر مشخصات فنی آنر ۱۰ عبارتند از: صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی، رم ۶ گیگی، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی، وجود تمام کننده رنگی در پشت گوشی که در هنگام رسیدن دست به آن قرمز و در دیگر مواقع آبی می‌شود.

آنر ۱۰ دارای قابلیت تشخیص چند منظره‌ای در عکاسی خواهد بود - تکفارس  آنر ۱۰ دارای قابلیت تشخیص چند منظره‌ای در عکاسی خواهد بود - تکفارس 

در تصویر چپ، حالت تقسیم بندی تصویر معنایی خاموش و در تصویر سمت راست این گزینه روشن است

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید