پردازنده‌های جدید AMD برای پیش‌فروش آماده هستند - تکفارس 
پردازنده‌های جدید AMD برای پیش‌فروش آماده هستند - تکفارس 
پردازنده‌های جدید AMD برای پیش‌فروش آماده هستند - تکفارس 

پردازنده‌های جدید AMD برای پیش‌فروش آماده هستند

دانیال بالِدی
۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - 19:00
پردازنده‌های جدید AMD برای پیش‌فروش آماده هستند - تکفارس 

در طی سال گذشته، شرکت AMD با انتشار نسل اول پردازنده‌های سری Ryzen اصلاحاتی جدی در سیر پیشرفت شرکت انجام داد. این شرکت با این اصلاحات توانست، پس از سال‌ها، سلطه Intel بر بازارها را تهدید کند و یک رقابت واقعی به وجود آورد. این شرکت در اینجا متوقف نشد و نسل دوم سری پردازنده‌های Ryzen را برای دسکتاپ معرفی کرد. این نسل ظاهرا در پی آن است که نسل قبلی را بهبود بخشد و سیر صعودی بازگشت AMD را ادامه دهد.

این پردازنده‌های جدید، در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین ۹۷) منتشر خواهند شد و این در حالی است که AMD هنوز جزئیات کاملی در رابطه با این پردازنده‌ها منتشر نکرده، ولی برخی از مشخصات اصلی را در اختیار فروشگاه‌های پیش‌فروش کننده گذاشته است.

در هفته آینده، چهار مدل تراشه از پردازنده‌های نسل دوم رایزن منتشر خواهند شد که شامل دو مدل از نوع هشت هسته‌ای Ryzen 7 و دو مدل از نوع شش هسته‌ای Ryzen 5 هستند. پرچمدار این مدل‌ها «Ryzen 7 2700X» با قیمت ۳۲۹$ و سرعت پیشفرض ۳٫۷GHz است، که سرعت آن قابل تقویت به سرعت ۴٫۳GHz خواهد بود. دیگر پردازنده ۸ هسته‌ای، «Ryzen 7 2700» خواهد بود که دارای قیمت ارزانتر ۲۹۹$ و سرعت پیشفرض۳٫۲GHz  است، که سرعت آن قابل تقویت به ۴٫۱GHz خواهد بود. مدل ۵ هسته‌ای اول «Ryzen 5 2600X» با قیمت ۲۹۹$ و سرعت پیشفرض ۳٫۶GHz خواهد بود که سرعت آن، قابلیت تقویت به سرعت ۴٫۱GHz دارد. مدل ۵ هسته‌ای دوم هم Ryzen 5 2600 با قیمت ۱۹۹$ و سرعت پیشفرض ۳٫۴GHz خواهد بود که سرعت آن، قابلیت تقویت به سرعت ۳٫۹GHz دارد. هر چهار مدل ذکر شده، به صورت رایگان، دارای واحد خنک کنندۀ مخصوص AMD یعنی «AMD wraith cooler» خواهند بود.

این محصولات از سوکت AM4 شرکت AMD استفاده می‌کنند. این بدین معناست که این محصولات قابل نصب شدن بر روی مادربرد کنونی شما را دارد و نیاز به تهیه مادربرد جدید نیست. این شرکت همچنین مادربرد جدید «AMD X470» را معرفی کرده است که می‌تواند با تراشه‌های جدید کار کند. AMD X470 قابلیت جدید «AMD StoreMI» را در خود جای داده است. این قابلیت، به شما این اجازه را می‌دهد که هارد اس اس دی (ssd) و هاردهای ذخیره‌سازی قدیمی را در قالب یک دیسک مجازی سریع‌تر با هم ادغام کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید