پهنای باند فوق محلی؛ بهترین راه برای حفظ بیطرفی اینترنت - تکفارس 
پهنای باند فوق محلی؛ بهترین راه برای حفظ بیطرفی اینترنت - تکفارس 
پهنای باند فوق محلی؛ بهترین راه برای حفظ بیطرفی اینترنت - تکفارس 

پهنای باند فوق محلی؛ بهترین راه برای حفظ بیطرفی اینترنت

سید محمد معلمی
۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - 21:41
پهنای باند فوق محلی؛ بهترین راه برای حفظ بیطرفی اینترنت - تکفارس 

آب، برق و اینترنت، سه فاکتوری هستند که آمریکایی‌ها نمی‌توانند بدون آنها زندگی کنند.

به نظر می‌رسد به پایان عصر ناامنی در اینترنت نزدیک می‌شویم زیرا در ابتدای امسال، FCC بیطرفی اینترنت را یکی از بهترین راهکارها دانست و مدعی شد که ارائه‌دهندگان سرویس اینترنت می‌توانند قیمت پهنای باند و سرعت اینترنت را کنترل کرده و به اطلاعات آموزشی و خدمات آنلاین مشترکان دسترسی داشته باشند.

اگرچه این اتفاق که ممکن است باعث شروع جنگی جدید شود هنوز رخ نداده، ولی اتحادیه آزادی‌های شهری قصد دارد این کشمکش را آغاز نماید.

در گزارشی که اخیراً ۱۰۰ شهردار ۳۰ ایالت منتشر کرده‌اند، اتحادیه آزادی‌های شهری راه‌حلی مشخص نموده که بر اساس آن به جای منحصر بودن اینترنت به شرکت‌های خصوصی، مدیران محلی باید مسئولیت حفاظت از این شیوه ارتباطی را بر عهده بگیرند

در این گزارش آمده که تغییر سازمان مسئول کاملاً قانونی است و کاری که FCC انجام می‌دهد باعث نمی‌شود تا اینترنت به صورت بیطرفانه در اختیار مشترکان شهری و کشوری قرار گیرد.

واگذاری اینترنت به شبکه‌های محلی شهری، انحصاری بودن آن را کاملاً از بین می‌برد و مزیت‌هایی نیز دارد.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط سازمان حقوقی اقتصادی، بیش از ۵۶ میلیون شهروند در آمریکا به پهنای باند پرسرعت دسترسی ندارند و این به خاطر کوچک بودن بسیاری از شهرها و دور بودن از سرویس‌های مناسب ارائه‌دهندگان سرویس اینترنت می‌باشد.

برای مثال، ۱۳۰۰ نفر از مردم روستای Pinetops در شمال کارولینا با شرکت Big Telecom برای مدت طولانی در کشمکش بودند و بالأخره توانستند حق و حقوق خود را بگیرند تا اینکه شرکتی خصوصی وارد عمل شد و همان سرویس را ارائه کرد.

در جوامع دورافتاده، مردم اهمیتی برای خرید سرویس‌های اینترنت قائل نیستند.

سوزان کوکر کریگ، مشاور محلی و تجاری می‌گوید: ما دسترسی به اینترنت امن را در اختیار داشتیم که از دست دادیم ولی آن را دوباره باز پس گرفته‌ایم و مردم ما نیز از این اتفاق بسیار خوشحال هستند.

در مرکز اتحادیه آزادی‌های شهری، گزارشی وجود دارد که بر اساس آن دسترسی به اینترنت امری کاملاً دموکراتیک است.

در این گزارش ذکر شده: به دلیل زیاد بودن تقاضا برای وجود داشتن شرکت‌های قدرتمند ارائه‌دهنده سرویس اینترنت، سیستم‌های شهرداری باید به تمام شهروندان به طور مساوی خدمات ارائه کنند.

اگر روستای Pinetops می‌خواهد برای دستیابی به اینترنت بیطرف دست به انجام هر کاری بزند، باید خود را آماده رویارویی با شرکت‌های خصوصی ارائه‌دهنده سرویس اینترنت کند.

جای استنلی می‌گوید: البته این مورد گفته شده برای شهرهایی که هم‌اکنون از اینترنت امن برخوردار هستند به طور تمام و کمال در دسترس است ولی باز هم شهرهای موفق در این عرصه باید محافظه‌کارانه پیش بروند و توجه داشته باشند که ارائه‌دهندگان سرویس اینترنت از کنترل این راه ارتباطی در حال سود بردن هستند و برای آنها انجام چنین کاری تبدیل به یک عادت شده است.

در گزارش ارائه شده توسط سازمان آزادی‌های شهری نیز نوشته شده که دیگر شهرها که از انجام چنین خدماتی محروم هستند، باید چنین رویه‌ای را اتخاذ نمایند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید