ولوو کامیونت الکتریکی می‌سازد - تکفارس 
ولوو کامیونت الکتریکی می‌سازد - تکفارس 
ولوو کامیونت الکتریکی می‌سازد - تکفارس 

ولوو کامیونت الکتریکی می‌سازد

آیدین هاشمی
۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - 19:34
ولوو کامیونت الکتریکی می‌سازد - تکفارس 

به گزارش Autoblog ولوو (Volvo) از اولین کامیونت الکتریکی تجاری خود به نام FL Electric رونمایی کرده است. تولید و فروش این خودرو به منظور تامین نیازهای پخش و توزیع محموله‌ها در سطح شهری و مدیریت و حمل زباله، از سال دیگر و در اروپا آغاز می‌شود.این کامیونت‌ها با ۲ الی ۶ باتری لیتیوم-یونی و با توان ۱۰۰ الی ۳۰۰ کیلووات ساعت امکان طی مسافتی ۳۰۰ کیلومتری (تقریبا ۱۸۶ مایل) را با یک بار شارژ شدن فراهم می‌کنند. FL Electric امکان شارژ سریع در یک تا دو ساعت با DC و یا با AC و در طول شب را نیز دارا می‌باشد. ولوو ادعا می‌کند که این خودرو گذشته از مزایایی که برای محیط زیست دارد، به شرکت ها نیز کمک می‌کند تا بهره‌وری خود را افزایش بدهند.  FL Electric قابلیت مورد استفاده قرار گرفتن در ترمینال‌ها و محیط‌های داخلی این چنینی را دارد و به علت این که نسبت به همتایان گازوئیلی خود بسیار کم صداتر است، می‌تواند در محیط‌های شلوغ شهری در ساعات شب و بدون ایجاد مزاحمت برای مردم، مورد استفاده قرار بگیرد.

ولوو قصد دارد خودروهای خود را به شکل همه جانبه‌ای الکتریکی سازی کند، به این ترتیب که حتی چگونگی استخراج مواد اولیه برای ساخت باتری‌ها را نیز در نظر می‌گیرد. این شرکت می‌گوید: دو FL Electric اولی که ساخته خواهد شد، در گوتنبرگ سوئد و توسط شرکت جمع آوری و بازیافت زباله‌ی Renova و شرکت حمل و نقل TGM مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این اولین عرض اندام ولوو در حیطه‌ی خودروهای الکتریکی نیست. این شرکت در اکتبر سال گذشته با معرفی Polestar 1 coupe، رسما زیر برند Polestar performance خود را برای ساخت خودرو تحت اسم و نشان Polestar جدا ساخته و تفکیک نمود. قطعا FL Electric نیز اولین کامیونت الکتریکی تجاری بازار نخواهد بود. کامیونت الکتریکی تسلا (که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹ وارد خط تولید شود) دارای امکان طی کردن مسافت ۵۰۰ مایل با یک بار شارژ و برخی امکانات رانندگی خودکار خواهد بود. همچنین شرکت UPS در حال همکاری با شرکت Workhorse Group است تا اولین ناوگان کامیون‌های الکتریک خود را با توان طی کردن ۱۰۰ مایل مسافت با یک بار شارژ، راه اندازی کند. از طرفی شرکت استارت آپی Thor Trucks نیز قصد دارد کامیون‌هایی که سوخت فسیلی مصرف می‌کنند را به کامیون‌های الکتریکی تبدیل کند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید