Daisy ربات جدید اپل برای بازیافت آیفون است - تکفارس 
Daisy ربات جدید اپل برای بازیافت آیفون است - تکفارس 
Daisy ربات جدید اپل برای بازیافت آیفون است - تکفارس 

Daisy ربات جدید اپل برای بازیافت آیفون است

میر مهدی حامی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 22:51
Daisy ربات جدید اپل برای بازیافت آیفون است - تکفارس 

بر اساس گزارش TechCrunch، اپل پیش از روز زمین، یک ربات جدید با نام Daisy را عرضه کرده است که می‌تواند آیفون‌ها را از بین ببرد و مواد ارزشمندی که در داخل آن‌ها وجود دارد را بازیابی کند.

این ربات، جانشین Liam، یک ربات بازیافت دیگر ساخته شده توسط اپل است که در سال ۲۰۱۶ رونمایی شده بود. در واقع، Daisy با برخی از قطعات قدیمی Liam ساخته شده است، که آن را به یک ربات بازیافتی که به بازیافت آیفون‌ها کمک می‌کند، تبدیل می‌کند. Daisy قادر است تا ۹ نسخه مختلف آیفون را از هم جدا کند و می‌تواند تا ۲۰۰ آیفون در ساعت را تجزیه کند. این ربات همچنین قطعات را جدا کرده و اجزاء خاصی را از بین می‌برد.

همراه با Daisy، اپل همچنین اعلام کرده است که یک برنامه موقت به نام GiveBack را پیاده سازی کرده است که مشتریان می‌توانند دستگاه‌ها را در فروشگاه یا از طریق Apple.com  برای بازیافت ارائه دهند. برای هر دستگاهی که از حالا تا ۳۰ آوریل دریافت شود، اپل کمک مالی به Conservation International انجام خواهد داد. (دستگاه‌های واجد شرایط، هنوز هم کارت اعتباری خرید از فروشگاه یا کارت هدیه را دریافت خواهند کرد.)

اخیرا اپل اعلام کرد که در حال حاضر ۱۰۰ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از انرژی‌های تجدید پذیر در سراسر جهان تامین می‌کند که از طریق خرید اوراق انرژی سبز و سرمایه گذاری در انرژی‌های تجدید پذیر بدست می‌آیند و در زنجیره عرضه و زیرساخت‌های فیزیکی اپل استفاده می‌شوند. اگرچه امروزه امکان ندارد که تمام امکانات را بر پایه‌ی ۱۰۰ درصد انرژی پاک اداره کرد. تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد: “ما قصد داریم مرزهای موادی که می‌توانند در محصولاتمان باشند، نحوه بازیافت آنها، امکانات و کار ما با تامین کنندگان را فراتر ببریم تا منابعی جدید و پیشگام در تولید انرژی تجدید پذیر را ایجاد کنیم، زیرا ما بر این باوریم که آینده به آن بستگی دارد. “

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید