کمبریج آنالیتیکا در تلاش برای عرضه پول دیجیتال منحصر بفرد خود است - تکفارس 
کمبریج آنالیتیکا در تلاش برای عرضه پول دیجیتال منحصر بفرد خود است - تکفارس 
کمبریج آنالیتیکا در تلاش برای عرضه پول دیجیتال منحصر بفرد خود است - تکفارس 

کمبریج آنالیتیکا در تلاش برای عرضه پول دیجیتال منحصر بفرد خود است

پوریا اسدی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 10:00
کمبریج آنالیتیکا در تلاش برای عرضه پول دیجیتال منحصر بفرد خود است - تکفارس 

به گزارش خبرگزاری‌های رویترز و نیویورک تایمز، کمبریج آنالیتیکا، شرکتی که باعث رسوایی‌های اخیر فیسبوک شده است،سال گذشته در تلاش بوده  تا از طریق عرضه سکه برای جذب سرمایه‌های مالی ، ازر رمزنگاری شده‌ی خود را توسعه دهد .. بریتنی کایزر، کارمند سابق کمبریج آنالیتیکا، به نیویورک تایمز گفته است که سکه‌های دیجیتال به مردم کمک می کند تا داده‌ای شخصی خود را به صورت آنلاین ذخیره کنند و  یا حتی آن را به فروش برسانند.

منبع ناشناسی به رویترز اعلام نموده کمبریج آنالیتیکا که به اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر فیس بوک را به دسترسی پیدا کرده بود، امید داشت تا از این طریق سی میلیون دلار سرمایه‌ بدست آورد. کمبریج آنالیتیکا به خبرگزاری رویترز تاکیید نموده  که پیش از این تکنولوژی بلاکچین را مورد بررسی قرار داده است  اما عرضه سکه و تلاش‌هایی در این راه را هنوز تایید نکرده . وب سایت Verge در تلاش برای اطلاع از نظرات کمبریج آنالیتیکا و بریتنی کایسر بوده است.

همچنین گزارش شده است که این شرکت تلاش کرده تا ارز دیجیتال دیگری را در پشت صحنه ترویج کند. این تلاش ، با هدف استفاده این پول در کازینوها برای جذب سرمایه گذاران بالقوه‌ای که به سفر تعطیلات خود به ماکائو رفته اند، بوده است. بر اساس اسناد به دست آمده توسط نیویورک تایمز، این سکه -Dragon Coin- توسط وان کووک-کوی، باند گانگستری ماکاو با نام مستعار دندان شکسته مورد قبول واقع شده است.

کمبریج آنالیتیکا در اواسط سال ۲۰۱۷ کار بر روی سکه‌های خود را زیر نظر مدیر عامل این شرکت الکساندر نیکس و کارمند سابقش بریتنی کایزر شروع کرد. برنامه‌های این شرکت برای راه اندازی یک ICO هنوز در مراحل اولیه بود که الکساندر نیکس در ماه گذشته تعلیق شد  و نشت اطلاعات فیس بوک توجه عمومی را به خود جلب کرد.

عرضه اولیه پول رمزنگاری شده برای جمع آوری پول برای برخی از شرکت‌ها بهترین راه موثر و بی‌دردسر است، تا حدی که باعث رقابت در جذب سرمایه های اولیه، که پر مخاطره اند، شده است. شرکت هایی نظیر کداک و تلگرام برای بدست آوردن سهمی از این سود،  به راه اندازی پول رمزنگاری شده‌ی خود مبادرت ورزیده‌اند. باوجود آنکه این راه به عنوان یکی از سریع‌ترین را‌های بدست آوردن سرماه در نظر گرفته می‌شود اما پول رمزنگاری شده به سرعت تحت نظر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای تنظیم مقررات امنیتی آن قرار گرفته است.

روی آوردن کوتاه مدت کمبریج آنالیتیکا به ICO  سبب یک همگرایی عجیب در دو بخش سوال برانگیز اینترنت شده که در حال حاظر زیر نظر موشکافانه قرار گرفته شده است: پول رمزنگاری شده و داده‌های شخصی.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید