Alexa با پاسخ‌های سفارشی سازی شده شخصی‌تر می‌شود - تکفارس 
Alexa با پاسخ‌های سفارشی سازی شده شخصی‌تر می‌شود - تکفارس 
Alexa با پاسخ‌های سفارشی سازی شده شخصی‌تر می‌شود - تکفارس 

Alexa با پاسخ‌های سفارشی سازی شده شخصی‌تر می‌شود

آیدین هاشمی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 18:34
Alexa با پاسخ‌های سفارشی سازی شده شخصی‌تر می‌شود - تکفارس 

امروز آمازون شیوه‌ی جدیدی را برای یاد دادن مهارت‌های مختلف به الکسا معرفی کرده است، شیوه‌ای که نیاز به کدنویسی و مهارت‌های تکنولوژیک ندارد. Alexa Skill Blueprints به اهالی خانه اجازه می‌دهد تا تعداد مختلفی سوال را با پاسخ‌های شخصی و متفاوت از روال عادی، سفارشی سازی کنند. ایده‌ی اصلی این است که تمام کاربران قادر باشند تا به سادگی یک مهارت و یا یک سوال و جواب خلق کنند که تنها بر روی الکسای خودشان عمل نماید. این پاسخ سفارشی سازی شده می‌تواند یک حرف بامزه در جواب به یک سوال، مثل: چه کسی بهترین پدر دنیاست؟ و یا یک سری دستورالعمل برای پرستار کودک و حیوانات خانگی در قالب پاسخ به سوال‌هایش و یا حتی شوخی‌های از پیش تعیین شده برای دست انداختن دوستانتان باشد.

استیو ربوچین (Steve Rabuchin) معاون Amazon Alexa می‌گوید: شما برای شروع این کار به تجربه در ساختن مهارت‌ها و یا کدنویسی احتیاجی ندارید، خانواده‌ی من شوخی‌های خودمان را در مدت زمان کوتاهی به الکسا یاد داده‌اند.

آمازون در حال فراهم کردن یک سری قالب‌ است که به هر کسی اجازه می‌دهد تا بتواند این مهارت‌ها و پرسش و پاسخ‌های سفارشی سازی شده را بسازد. قالب‌هایی که شامل این موارد می‌شوند: پرسش و پاسخ‌های سفارشی سازی شده، پاسخ‌های طراحی شده برای مهمانان، بازی‌های سوال و جوابی، شوخی‌ها و حتی داستان‌های کوتاه که می‌توانند به عنوان داستان‌های قبل از خواب برای کودکان در زمان‌هایی که والدینشان در خانه حضور ندارند مفید واقع شوند. این قالب‌ها انواع بسیار مختلفی دارند که برای بسیار از اعضای خانواده‌ها کارایی دارد.

این پرسش و پاسخ‌های سفارشی سازی شده احتمالا جالب‌ترین ویژگی برای کاربران الکسا خواهد بود. چرا که حالا کاربران می‌توانند الکسا را برای ارائه‌ی جواب دلخواهشان در پاسخ به یک سوال برنامه ریزی کنند. این موضوع می‌تواند الکسا را قادر به دادن جواب‌های بامزه بکند که البته در این میان احتمال سواستفاده از آن نیز وجود دارد. این پاسخ‌های سفارشی سازی شده تنها محدود به اکانت آمازونی هستند که به الکسای موردنظر متصل است، اما این باعث نمی‌شود که مردم ویدیوهای بامزه‌ای از این جواب‌ها را در هفته‌های آتی در فضای اینترنت منتشر نکنند.

 Alexa Skill Blueprints در ابتدا و از امروز در آمریکا در دسترس قرار می‌گیرد، و دارندگان Echo می‌توانند ساختن این جواب‌های سفارشی سازی شده را از همین امروز و با استفاده از قالب‌هایی که در وبسایت blueprints.amazon.com قرار می‌گیرد، شروع کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید